Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/62140
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | How can we achieve a better world?: Teaching material for young adults |
Authors: | Camila Cardoso Barros |
First Advisor: | Cândido Samuel Fonseca de Oliveira |
First Referee: | Luciana de Oliveira Silva |
Second Referee: | Ronaldo Côrrea Gomes Júnior |
Abstract: | The present work consists of an English didactic sequence, formed by two units: Unit 1 – Gender (in)equality: what can we do? and Unit 2 – Climate action: if we don’t change. The units present as target public level B1 students, focused on young adults, and they were built based on the 17 Sustainable Development Goals set and adopted bu the United Nations. The two themes correspond to the goals 5 and 13, and they were selected according to personal interests and due to the need to reflect on these issues in our society. Each unit is composed of five main sections: reading, listening, grammar, writing and speaking, with activities focused on meaningful texts and videos. The didactic material, not produced for commercial purposes, has the aim of teaching the language, at the same time that seeks to promote reflections on social and environmental themes that affects our lives directly or indirectly. The development of this didactic sequence was a challenging opportunity, contributing for academica, professional and personal qualification. |
Abstract: | O presente trabalho consiste em uma sequência didática de Língua Inglesa, composta por duas unidades: Unit 1 – Gender (in)equality: what can we do? e Unit 2 – Climate action: if we don’t change. As unidades apresentam como público alvo o nível B1, com foco em jovens adultos, e foram construídas a partir dos 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável adotados pela Organização das Nações Unidas. Os dois temas correspondem aos objetivos 5 e 13, e foram selecionados de acordo com o interesse pessoal e a necessidade de reflexão sobre ambos em nossa sociedade. Cada unidade é composta por cinco seções principais: reading, listening, grammar, writing and speaking, com atividades pautadas em textos e vídeos significativos. O material didático, não produzido para fins comerciais, tem como objetivo ensinar o idioma, ao mesmo tempo em que busca promover reflexões sobre questões ambientais e sociais que afetam, direta e indiretamente, nossas vidas. O desenvolvimento dessa sequência didática foi uma oportunidade desafiadora, contribuindo para a formação acadêmica, profissional e pessoal. |
Subject: | Língua inglesa – Estudo e ensino |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FALE - FACULDADE DE LETRAS |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Língua Inglesa |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/62140 |
Issue Date: | 17-Jan-2023 |
Appears in Collections: | Especialização em Língua Inglesa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pdf Trabalho final Camila C Barros (1).pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.