Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37237
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Geraldo Magela Pereira Leão | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T23:40:52Z | - |
dc.date.available | 2021-08-03T23:40:52Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.volume | 34 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | e177494 | pt_BR |
dc.citation.epage | 23 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1590/0102-4698177494 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 19826621 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37237 | - |
dc.description.abstract | This article addresses Brazilian Secondary Education’s recurrent features, aiming to reflect on its restructuring proposal contained in Law 13.415/17. With no concern of making an exhaustive analysis of this law, the text focuses on discussing aspects that characterize Brazilian High Schooland that are present in the current legislation. The article then discusses its implications to young people’s relationship with this level of education in the current context of its massification. Secondary Education is characterized as a field of disputes around different educational projects that differ in terms of political conceptions and perspectives regarding issues lived by Brazilian youth. The analysis concludes that the ongoing reform in Brazil has other interests beyond youth’s demands. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo aborda traços recorrentes do ensino médio brasileiro com o objetivo de refletir sobre a proposta de sua reestruturação contida na Lei 13.415/17. Sem a preocupação de tecer uma análise exaustiva dessa lei, o texto tem como foco discutir aspectos que caracterizam o ensino médio brasileiro e que estão presentes na atual legislação. Em seguida discute as suas implicações para a relação dos jovens com esse nível de ensino no contexto atual de sua massificação. O ensino médio é caracterizado como um campo de disputas em torno de diferentes projetos educacionais que se diferenciam em termos de concepções políticas e das perspectivas em relação às questões das juventudes brasileiras. A reforma em andamento no Brasil revela outros interesses para além de atender às demandas dos jovens. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Educação em revista | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino médio | pt_BR |
dc.subject | Juventude | pt_BR |
dc.subject | Políticas educacionais | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino médio | pt_BR |
dc.subject.other | Reforma do ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Educação e Estado | pt_BR |
dc.subject.other | Educação -- Política governamental | pt_BR |
dc.subject.other | Política e educação | pt_BR |
dc.subject.other | Brasil -- [Lei n. 13.415, de 16 de fevereiro de 2017] | pt_BR |
dc.subject.other | Juventude -- Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Jovens -- Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Educação -- Legislação | pt_BR |
dc.title | O que os jovens podem esperar da reforma do ensino médio brasileiro? | pt_BR |
dc.title.alternative | What can young people expect from brazilian’s high school reform | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-46982018000100126&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-9894-5488 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1982-6621-edur-34-e177494.pdf | Texto completo | 694.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.