Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGeraldo Magela Pereira Leãopt_BR
dc.date.accessioned2021-08-03T23:40:52Z-
dc.date.available2021-08-03T23:40:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spagee177494pt_BR
dc.citation.epage23pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1590/0102-4698177494pt_BR
dc.identifier.issn19826621pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/37237-
dc.description.abstractThis article addresses Brazilian Secondary Education’s recurrent features, aiming to reflect on its restructuring proposal contained in Law 13.415/17. With no concern of making an exhaustive analysis of this law, the text focuses on discussing aspects that characterize Brazilian High Schooland that are present in the current legislation. The article then discusses its implications to young people’s relationship with this level of education in the current context of its massification. Secondary Education is characterized as a field of disputes around different educational projects that differ in terms of political conceptions and perspectives regarding issues lived by Brazilian youth. The analysis concludes that the ongoing reform in Brazil has other interests beyond youth’s demands.pt_BR
dc.description.resumoO artigo aborda traços recorrentes do ensino médio brasileiro com o objetivo de refletir sobre a proposta de sua reestruturação contida na Lei 13.415/17. Sem a preocupação de tecer uma análise exaustiva dessa lei, o texto tem como foco discutir aspectos que caracterizam o ensino médio brasileiro e que estão presentes na atual legislação. Em seguida discute as suas implicações para a relação dos jovens com esse nível de ensino no contexto atual de sua massificação. O ensino médio é caracterizado como um campo de disputas em torno de diferentes projetos educacionais que se diferenciam em termos de concepções políticas e das perspectivas em relação às questões das juventudes brasileiras. A reforma em andamento no Brasil revela outros interesses para além de atender às demandas dos jovens.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEducação em revistapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino médiopt_BR
dc.subjectJuventudept_BR
dc.subjectPolíticas educacionaispt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino médiopt_BR
dc.subject.otherReforma do ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação e Estadopt_BR
dc.subject.otherEducação -- Política governamentalpt_BR
dc.subject.otherPolítica e educaçãopt_BR
dc.subject.otherBrasil -- [Lei n. 13.415, de 16 de fevereiro de 2017]pt_BR
dc.subject.otherJuventude -- Educaçãopt_BR
dc.subject.otherJovens -- Educaçãopt_BR
dc.subject.otherEducação -- Legislaçãopt_BR
dc.titleO que os jovens podem esperar da reforma do ensino médio brasileiro?pt_BR
dc.title.alternativeWhat can young people expect from brazilian’s high school reformpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-46982018000100126&lng=pt&nrm=iso&tlng=ptpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9894-5488pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1982-6621-edur-34-e177494.pdfTexto completo694.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.