Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/37324
Type: Artigo de Periódico
Title: Imagem-inacabamento no cinema de Andrea Tonacci : investigação sobre a opção de não-montar em dois filmes de Andrea Tonacci
Other Titles: Unfinished-image in Andrea Tonacci cinema : research on the non-edit option in two films of Andrea Tonacci
Authors: Clarisse Maria Castro de Alvarenga
Abstract: Neste trabalho procuro discutir o fato de dois dos filmes do cineasta brasileiro Andrea Tonacci serem exibidos aos espectadores como material bruto. Meu argumento é de que nesses dois casos (os filmes inacabados Os Arara, 1980—, e Acervo Andrea Tonacci / Encontros na América Indígena, 1978—) a opção de não montar deva ser encarada como um gesto significativo de montagem.
Abstract: In this paper I discuss the fact that two of the films of the Brazilian director Andrea Tonacci are displayed to viewers as raw footage. My argument is that these two cases (the unfinished film The Arara, 1980—, and Collection Andrea Tonacci / Meetings in Indigenous America, 1978—) the non-editing option should be seen as a significant gesture of editing.
Subject: Cinema brasileiro
Tonacci, Andrea, 1944-2016
Cinema
Cineastas
Cinema -- Montagem
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/37324
Issue Date: Jul-2016
metadata.dc.url.externa: http://gama.belasartes.ulisboa.pt/G_v4_iss8.pdf
metadata.dc.relation.ispartof: Revista Gama estudos artísticos
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21828725_v4_iss8_p100-108.pdfTexto completo991.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.