Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/39279
Type: | Monografia (especialização) |
Title: | Práticas de leitura e escrita literária digital: a formação de alunos leitores e escritores por meio da plataforma Wattpad |
Other Titles: | DIGITAL LITERARY READING AND WRITING PRACTICES: the formation of student readers and writers through the Wattpad platform |
Authors: | Mônica Costa Marçal de Moraes |
First Advisor: | Carlos Frederico de Brito D Andrea |
metadata.dc.contributor.advisor2: | Luciana de Oliveira Silva |
First Referee: | Adriane Terezinha Sartori |
Second Referee: | Ana Elisa Costa Novais |
Abstract: | Este projeto pedagógico visa proporcionar aos professores subsídios para a mediação do ensino de Literatura, por meio das práticas de leitura e escrita literária digital, além de promover momentos escrita colaborativa. O projeto foi desenvolvido para ser trabalhado de forma híbrida, com tarefas para serem feitas em sala de aula, no laboratório da escola e em casa. No primeiro momento, buscou-se apresentar uma justificativa para a proposta de trabalho, amparando-se na BNCC. Na segunda parte, apresentou-se o referencial teórico e a proposta de atividade. Para finalizar, foi criado um manual para o professor, descrevendo-se detalhadamente como o projeto pedagógico pode ser realizado em sala de aula. |
Abstract: | This pedagogical project aims to provide teachers with subsidies for the mediation of literature teaching, through digital literary reading and writing practices, as well as promoting collaborative writing moments. The project was developed to be worked in a hybrid way, with tasks to be done in the classroom, in the school lab, and at home. In the first part, we tried to present a justification for the work proposal, based on the BNCC. In the second part, the theoretical framework and the activity proposal were presented. Finally, a teacher's manual was created, describing in detail how the pedagogical project can be carried out in the classroom. |
Subject: | Leitura – Estudo e ensino Comunicação escrita |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.program: | Curso de Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensino |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/39279 |
Issue Date: | 22-Jan-2020 |
Appears in Collections: | Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensino |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_Mônica Costa Marçal de Moraes.pdf | 3.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.