Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/40504
Type: Monografia (especialização)
Title: Dinno - plano de negócio
Other Titles: Dinno - business plan
Authors: Átila Cordeiro de Araujo
First Advisor: Francisco Vidal Barbosa
Abstract: A tecnologia e a sua presença na vida cotidiana transformaram as relações e o processo de consumo em todo o globo. Com isso, aquilo que antes era estritamente físico deu lugar a processos alternados de compra online/offline. Algo possibilitado pela mobilidade e conexão proporcionadas pela internet móvel e devices conectados. Atentas a esse comportamento Omnichannel, empresas dos mais variados segmentos buscam se adaptar a fim de se manterem competitivas. Contudo, mesmo frente a essas transformações, o segmento mercadológico dos postos de combustíveis Bandeira Branca (multi bandeira) tem ficado para trás na corrida tecnológica para a fidelização e conquista de novos clientes, se comparado ao segmento dos postos de combustíveis embandeirados. Logo, ao se compreender algumas das peculiaridades e o potencial dos postos Bandeira Branca no país, um segmento mercadológico que corresponde a cerca de 44% do total de estabelecimentos de revenda varejista de combustíveis no Brasil (Agência Nacional do Petróleo, Gás Natural e Biocombustíveis, 2019), é que este trabalho se justifica. Dessa maneira, nas próximas páginas, o leitor poderá encontrar o plano de negócios da startup Dinno®, plataforma focada no relacionamento entre postos Bandeira Branca e seus clientes.
Abstract: Technology and its presence in our lives have transformed relationships and the consumption process across the globe. With that, what was previously strictly physical, gave way to alternate online/offline purchasing processes. What was possible by the mobility and connection provided by the mobile internet and connected smartphones. Aware of this Omnichannel behavior, companies in the most varied segments seek to adapt in order to remain competitive. However, even in the face of these transformations, the segment of Gas Stations with no brands (called in Brazil as “Bandeira Branca”) has lagged behind in the technological race for customer loyalty and conquest of new customers, compared to the other Gas Stations segments (known by their brands). Therefore, by understanding some of the peculiarities and potential of the Gas Stations with no Brand in the country, a market segment that corresponds to about 44% (Agência Nacional do Petróleo, Gás Natural e Biocombustíveis, 2019) of the total of Gas Stations of this type, this work is justified. Then, in the next pages, the reader can find the business plan of the startup Dinno®, a platform focused on relationships between Gas Stations known as “Bandeira Branca” and their customers.
Subject: Administração
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Gestão Estratégica
Rights: Acesso Restrito
URI: http://hdl.handle.net/1843/40504
Issue Date: 22-Feb-2021
metadata.dc.description.embargo: 21-Feb-2023
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

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