Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/43395
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dc.creatorTales Bohrer Lobosco Gonzaga de Oliveirapt_BR
dc.creatorLarissa Vecchi Machadopt_BR
dc.date.accessioned2022-07-18T22:15:16Z-
dc.date.available2022-07-18T22:15:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue5pt_BR
dc.citation.spage36088pt_BR
dc.citation.epage36100pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34117//bjdv8n5-221pt_BR
dc.identifier.issn25258761pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/43395-
dc.description.abstractThe digital processes brought great precision and control to the projects and their execution, but at the same time they brought a technical and constructive approach to the project tools, promoting a distancing of the project interfaces from the most intuitive, imprecise and conceptual characteristics of the initial phases of the project. Thus, the qualities existing in traditional design methods have not been properly transposed to the new digital platforms, and architects now perceive a great instrumental void in supporting creative and architectural design steps. In view of this framework, we seek to propose and evaluate a virtual reality project platform, capable of filling this gap and, at the same time, integrating with existing digital processes.pt_BR
dc.description.resumoOs processos digitais aportaram grande precisão e controle aos projetos e à sua execução, mas, ao mesmo tempo trouxeram um enfoque técnico e construtivo às ferramentas de projeto, promovendo um distanciamento das interfaces projetuais das características mais intuitivas, imprecisas e conceituais das fases iniciais do projeto. Deste modo, as qualidades existentes nos métodos tradicionais de projeto não foram devidamente transpostas às novas plataformas digitais e os arquitetos percebem atualmente um grande vazio instrumental no suporte às etapas criativas e de concepção em arquitetura. Diante deste quadro buscamos propor e avaliar uma plataforma de projeto em realidade virtual, capaz de suprir este vazio e, ao mesmo tempo, se integrar aos processos digitais existentes.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - ESCOLA DE ARQUITETURApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofBrazilian Journal of Developmentpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProjetopt_BR
dc.subjectArquiteturapt_BR
dc.subjectRealidade virtualpt_BR
dc.subjectInterfacept_BR
dc.subject.otherProjeto arquitetônicopt_BR
dc.subject.otherRealidade virtualpt_BR
dc.subject.otherInterfaces (Computador)pt_BR
dc.titleRealidade virtual como plataforma de concepção projetualpt_BR
dc.title.alternativeVirtual reality as design interfacept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://brazilianjournals.com/index.php/BRJD/article/view/47828/pdfpt_BR
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