Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Cristina Fricke Mattept_BR
dc.date.accessioned2022-12-12T21:30:02Z-
dc.date.available2022-12-12T21:30:02Z-
dc.date.issued2018-07-19-
dc.citation.volume5pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage336pt_BR
dc.citation.epage353pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.53628/emrede.v5.2.339pt_BR
dc.identifier.issn2359-6082pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47890-
dc.description.abstractIn order to discuss the continuity between an education for citizenship and the practices and principles of free software communities, this article analyzes the trajectory of a group that transcends the boundaries of the academic world, the Texto Livre, characterized by the production of Free/Libre Open Source Software (FES) and Open Educational Resources (OER). It is a story of multiple learning and vocation for teaching based on the desire for empowerment of all involved in the process. Scientific conferences and periodic, as well as free and open educational applications, are the activities that compose its working field.pt_BR
dc.description.resumoA fim de discutir a continuidade entre uma educação para a cidadania e as práticas e os princípios das comunidades de software livre, este artigo analisa a trajetória de um grupo que transcende os limites do mundo acadêmico, o Texto Livre, caracterizado pela produção de SLE e REA. É história de aprendizagens múltiplas e vocação para o ensino calcadas no desejo de empoderamento de todos os envolvidos. Atividades como seus eventos e periódico científico, além das aplicações educacionais livres e abertas, compõem seu campo de trabalho.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEmRede: Revista de Educação à Distânciapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRecursos educacionais abertospt_BR
dc.subjectEducação libertadorapt_BR
dc.subjectCultura livrept_BR
dc.subjectSoftware livrept_BR
dc.subjectTecnologias da educaçãopt_BR
dc.subject.otherLingüísticapt_BR
dc.subject.otherSoftware livrept_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.titlePor que usar software livre seria uma opção educacional?pt_BR
dc.title.alternativeWhy using free software would be an educational option?pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3286-7066pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
POR QUE USAR SOFTWARE LIVRE SERIA UMA OPÇÃO EDUCACIONAL.pdf577.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.