Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/47890
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ana Cristina Fricke Matte | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-12-12T21:30:02Z | - |
dc.date.available | 2022-12-12T21:30:02Z | - |
dc.date.issued | 2018-07-19 | - |
dc.citation.volume | 5 | pt_BR |
dc.citation.issue | 3 | pt_BR |
dc.citation.spage | 336 | pt_BR |
dc.citation.epage | 353 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.53628/emrede.v5.2.339 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2359-6082 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/47890 | - |
dc.description.abstract | In order to discuss the continuity between an education for citizenship and the practices and principles of free software communities, this article analyzes the trajectory of a group that transcends the boundaries of the academic world, the Texto Livre, characterized by the production of Free/Libre Open Source Software (FES) and Open Educational Resources (OER). It is a story of multiple learning and vocation for teaching based on the desire for empowerment of all involved in the process. Scientific conferences and periodic, as well as free and open educational applications, are the activities that compose its working field. | pt_BR |
dc.description.resumo | A fim de discutir a continuidade entre uma educação para a cidadania e as práticas e os princípios das comunidades de software livre, este artigo analisa a trajetória de um grupo que transcende os limites do mundo acadêmico, o Texto Livre, caracterizado pela produção de SLE e REA. É história de aprendizagens múltiplas e vocação para o ensino calcadas no desejo de empoderamento de todos os envolvidos. Atividades como seus eventos e periódico científico, além das aplicações educacionais livres e abertas, compõem seu campo de trabalho. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FALE - FACULDADE DE LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | EmRede: Revista de Educação à Distância | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Recursos educacionais abertos | pt_BR |
dc.subject | Educação libertadora | pt_BR |
dc.subject | Cultura livre | pt_BR |
dc.subject | Software livre | pt_BR |
dc.subject | Tecnologias da educação | pt_BR |
dc.subject.other | Lingüística | pt_BR |
dc.subject.other | Software livre | pt_BR |
dc.subject.other | Tecnologia educacional | pt_BR |
dc.title | Por que usar software livre seria uma opção educacional? | pt_BR |
dc.title.alternative | Why using free software would be an educational option? | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-3286-7066 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
POR QUE USAR SOFTWARE LIVRE SERIA UMA OPÇÃO EDUCACIONAL.pdf | 577.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.