Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/58898
Type: Monografia (especialização)
Title: From horror movies to japanese animation: a (pop)cultural approach to teaching english
Other Titles: Dos filmes de terror às animações japonesas: uma abordagem cultural para o ensino de inglês
Authors: Mateus Cesar Oliveira da Silva
First Advisor: Adriana Maria Tenuta de Azevedo
First Referee: Marisa Mendonça Carneiro
Second Referee: Edelvais Brígida Caldeira
Abstract: O presente trabalho tem como objetivo o desenvolvimento de duas unidades didáticas para o ensino de língua inglesa, sob a perspectiva da abordagem comunicativa de ensino do idioma. As unidades foram elaboradas tendo como público alvo estudantes com um domínio da língua categorizado como C1, de acordo com o Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas (Common European Framework of Reference for Languages), entre as faixas etárias de 16 até 35 anos de idade. Atividades comunicativas englobando as quatro habilidades (fala, escuta, leitura e escrita) estão presentes em cada uma das unidades, que contam com temas atuais e que fazem parte do universo dos estudantes – filmes de terror e animações japonesas.
Abstract: The aim of this paper is to develop two didactic units to teach English under the perspective of the Communicative Approach of language teaching. The units were designed to be used with students between ages 16 to 35 with a C1 use of English, according to the Common European Framework of Reference for Languages. The activities present in the units cover the four skills in language learning (speaking, listening, reading and writing), the units also deal with current topics that are part of students’ universe: horror movies and Japanese animations.
Subject: Língua inglesa - Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/
URI: http://hdl.handle.net/1843/58898
Issue Date: 17-Jan-2023
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
From Horror Movies to Japanese Animation A (pop)cultural approach to teaching English.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons