Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/59279
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ademilson de Sousa Soares | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-10-09T17:34:08Z | - |
dc.date.available | 2023-10-09T17:34:08Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.citation.volume | 13 | pt_BR |
dc.citation.issue | 33 | pt_BR |
dc.citation.spage | 129 | pt_BR |
dc.citation.epage | 149 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.28998/2175-6600.2021v13n33p129-149 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175-6600 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/59279 | - |
dc.description.abstract | This articleaddresses research on curriculum policies for Early Childhood Education and points out epistemological challenges that emerge in the context of the 2017 approval of the Common National Curriculum Base -BNCC. The text is of theoretical and bibliographicalnature and takes as reference the database produced by Soares (2020) to identify the surveys on curriculum for Early Childhood Education. From1991 works catalogued, only 22 studies address curriculum, which means only 1.1% of the total production. The great challenge is to broaden and deepen research on curriculum policies, strengthening the action of those who work in the field of Early Childhood Education in the context of implementation the BNCC. In this sense, Apple (2001; 2006), Hall (2003; 2006) andBall (2004; 2006) emerge as essential references. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo aborda pesquisas sobre políticas curriculares para a Educação Infantil e aponta desafios epistemológicos que emergem no contexto da aprovação em 2017 da Base Nacional Comum Curricular – BNCC. O texto é de natureza teórico-bibliográfica e parte da base de dados produzida por Soares (2020) para identificar as pesquisas sobre currículo para a Educação Infantil. De 1991 trabalhos catalogados somente 22 estudos versam sobre currículo, ou seja, apenas 1,1% do total da produção. O grande desafio é ampliar e aprofundar pesquisas sobre as políticas curriculares, fortalecendo a ação daqueles que atuam no campo da Educação Infantil no contexto de implementação da BNCC. Nesse sentido, Apple (2001; 2006), Hall (2003; 2006) e Ball (2004; 2006) surgem como referências imprescindíveis. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Debates em Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Pesquisas | pt_BR |
dc.subject | Políticas curriculares | pt_BR |
dc.subject | Educação Infantil | pt_BR |
dc.subject | BNCC | pt_BR |
dc.subject.other | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject.other | Currículo escolar | pt_BR |
dc.subject.other | Currículos -- Brasil | pt_BR |
dc.title | Pesquisas sobre políticas curriculares para a educação infantil: algumas questões epistemológicas no contexto da BNCC | pt_BR |
dc.title.alternative | Research on curriculum policies for early childhood education: some epistemological issues in the context of the BNCC | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/12976 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4056-1203 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pesquisas sobre políticas curriculares para a educação infantil.pdf | 6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.