Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/68479
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ana Paula Zaboroski | pt_BR |
dc.creator | Jáima Pinheiro de Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T20:20:11Z | - |
dc.date.available | 2024-05-20T20:20:11Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.citation.volume | 11 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2787 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2386-7418 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/68479 | - |
dc.description.abstract | The objective was to identify teaching strategies geared to the written production of students with intellectual disabilities. The systematized search for the theses and dissertations, published between 2008 and 2017 in Portuguese, was carried out in the database of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD).The selected searches were categorized through content analysis. The results indicated a limited number of researches (n= 13) on this subject. Among them, 7 analyzed the use of programs for teaching reading and writing and 6 investigated literacy strategies (reading and writing) and literacy developed with these students. | pt_BR |
dc.description.resumo | Objetivo foi identificar as estratégias de ensino voltadas à produção escrita dos estudantes com deficiência intelectual. A busca sistematizada das teses e dissertações foi realizada na base de dados da Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD), publicadas entre 2008 a 2017 no idioma Português. As pesquisas selecionadas foram categorizadas por meio da análise do conteúdo. Os resultados indicaram número restrito de pesquisas (n=13) acerca desta temática. Dentre elas, 7 analisaram a utilização de programas para o ensino de leitura e escrita e 6 investigaram as estratégias de alfabetização (leitura e escrita) e letramento desenvolvidas com estes estudantes. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | FAPESP - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista de estudios e investigación en psicología y educación | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação especial | pt_BR |
dc.subject | Deficiência intelectual | pt_BR |
dc.subject | Prática pedagógica | pt_BR |
dc.subject | Escrita | pt_BR |
dc.subject.other | Educação especial | pt_BR |
dc.subject.other | Deficiência intelectual | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Escrita | pt_BR |
dc.title | Estratégias de ensino voltadas à produção escrita dos estudantes com deficiência intelectual | pt_BR |
dc.title.alternative | Teaching strategies the written production of students with intellectual disability | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/reipe.2017.0.11.2787 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0702-0963 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-0156-3804 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estratégias de ensino voltadas à produção escrita dos estudantes com deficiência intelectual.pdf | 140.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.