Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Paula Zaboroskipt_BR
dc.creatorJáima Pinheiro de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-05-20T20:20:11Z-
dc.date.available2024-05-20T20:20:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume11pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.11.2787pt_BR
dc.identifier.issn2386-7418pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68479-
dc.description.abstractThe objective was to identify teaching strategies geared to the written production of students with intellectual disabilities. The systematized search for the theses and dissertations, published between 2008 and 2017 in Portuguese, was carried out in the database of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD).The selected searches were categorized through content analysis. The results indicated a limited number of researches (n= 13) on this subject. Among them, 7 analyzed the use of programs for teaching reading and writing and 6 investigated literacy strategies (reading and writing) and literacy developed with these students.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo foi identificar as estratégias de ensino voltadas à produção escrita dos estudantes com deficiência intelectual. A busca sistematizada das teses e dissertações foi realizada na base de dados da Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD), publicadas entre 2008 a 2017 no idioma Português. As pesquisas selecionadas foram categorizadas por meio da análise do conteúdo. Os resultados indicaram número restrito de pesquisas (n=13) acerca desta temática. Dentre elas, 7 analisaram a utilização de programas para o ensino de leitura e escrita e 6 investigaram as estratégias de alfabetização (leitura e escrita) e letramento desenvolvidas com estes estudantes.pt_BR
dc.description.sponsorshipFAPESP - Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulopt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de estudios e investigación en psicología y educaciónpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectDeficiência intelectualpt_BR
dc.subjectPrática pedagógicapt_BR
dc.subjectEscritapt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherDeficiência intelectualpt_BR
dc.subject.otherEnsinopt_BR
dc.subject.otherEscritapt_BR
dc.titleEstratégias de ensino voltadas à produção escrita dos estudantes com deficiência intelectualpt_BR
dc.title.alternativeTeaching strategies the written production of students with intellectual disabilitypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.udc.es/index.php/reipe/article/view/reipe.2017.0.11.2787pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0702-0963pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0156-3804pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.