Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSônia Caldas Pessoapt_BR
dc.creatorCamila Maciel Campolina Alves Mantovanipt_BR
dc.creatorÂngela Cristina Salgueiro Marquespt_BR
dc.date.accessioned2024-06-07T19:02:01Z-
dc.date.available2024-06-07T19:02:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume13pt_BR
dc.citation.issue01pt_BR
dc.citation.spage128pt_BR
dc.citation.epage144pt_BR
dc.identifier.issn2675-8067pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68991-
dc.description.abstractThis article builds on the expanded radio approach by Zimmermann (2006) and Kischinhevsky (2016) to discuss gender and the confidence culture in a radio program broadcast on dial and digital platforms. Our corpus consists of editions of Mundo Corporativo, aired on Rádio CBN, and which completes two decades of broadcast in 2022. We observe and highlight some discursive objects of interviews carried out by journalist Milton Jung with women who occupy important positions in the labor market. The interviewees oscillated between valuing female agency in the creation of practices of freedom and autonomy, based on their specific contexts, and the reiteration of the individualization of a successful career through “technologies of the self” that reproduce the imperatives of confidence culture.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo parte da abordagem de rádio expandido de Zimmermann (2006) e Kischinhevsky (2016) para discutir gênero e cultura da confiança em um programa de rádio veiculado no dial e em plataformas digitais. Nosso corpus é composto por edições do Mundo Corporativo, veiculado na Rádio CBN, e que completa duas décadas de transmissão em 2022. Observamos e destacamos alguns objetos discursivos de entrevistas realizadas pelo jornalista Milton Jung com mulheres que ocupam cargos importantes no mercado de trabalho. As entrevistadas oscilavam entre a valorização da agência feminina na criação de práticas de liberdade e autonomia, a partir de seus contextos específicos, e a reiteração da individualização de uma carreira bem-sucedida por meio de “técnicas de si” que reproduzem os imperativos da cultura da confiança.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentECI - DEPARTAMENTO DE ORGANIZAÇÃO E TRATAMENTO DA INFORMAÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRadiofonias – Revista de Estudos em Mídia Sonorapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRádio corporativopt_BR
dc.subjectConfiançapt_BR
dc.subjectTécnicas de sipt_BR
dc.subjectMulheres nas organizaçõespt_BR
dc.subject.otherRádiopt_BR
dc.subject.otherConfiançapt_BR
dc.subject.otherAutoimagempt_BR
dc.subject.otherMulheres - trabalhopt_BR
dc.titleMundo Corporativo no rádio: gênero e cultura da confiançapt_BR
dc.title.alternativeMundo Corporativo on the radio:gender and culture of confidencept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufop.br/radiofonias/article/view/6364pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1057-8135pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9922-6848pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2253-0374pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mundo Corporativo no rádio_ gênero e cultura da confiança.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.