Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/75122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Allan Claudius Queiroz Barbosapt_BR
dc.contributor.advisor1Lattesxpt_BR
dc.creatorRaíssa Fantazzini Monteiro Arrudapt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2701865506101066pt_BR
dc.date.accessioned2024-08-27T12:10:02Z-
dc.date.available2024-08-27T12:10:02Z-
dc.date.issued2023-08-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/75122-
dc.description.abstractThis study aims to understand the innovations in companies' business models triggered by the COVID-19 pandemic, from the perspective of professionals at a multinational management and strategy consulting firm. The research was conducted through a qualitative-quantitative approach, utilizing a literature review for the selection of research variables and a questionnaire for practical confirmations from consultants. The pandemic sparked an extraordinary interest in innovation from society and organizations, driving disruptive changes in a short period. This context led to profound transformations in business models, with remote work, digitization, and sustainability emerging as essential pillars for adaptation and sustainable growth in the postpandemic world.pt_BR
dc.description.resumoO estudo objetiva compreender as inovações nos modelos de negócio das empresas provocadas pela pandemia de COVID-19, sob a perspectiva de profissionais de uma multinacional de consultoria em gestão e estratégia. A pesquisa foi conduzida de forma qualitativa-quantitativa, utilizando-se de levantamento bibliográfico para seleção das variáveis de pesquisa e questionário à consultores para confirmações práticas. A pandemia despertou um interesse extraordinário em inovação por parte da sociedade e organizações, impulsionando mudanças disruptivas em curto prazo. Esse contexto propiciou transformações profundas nos modelos de negócios, com o trabalho remoto, a digitalização e a sustentabilidade emergindo como pilares essenciais para a adaptação e o crescimento sustentável no mundo pós-pandemia.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICB - DEPARTAMENTO DE FARMACOLOGIApt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Inovação Tecnológica e Propriedade Intelectualpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectmodelo de negóciospt_BR
dc.subjectinovação na pandemiapt_BR
dc.subjectempresas de consultoriapt_BR
dc.subjectinovação no modelo de negóciospt_BR
dc.subjectmodelo de negócios sustentáveispt_BR
dc.subjecteconomia verde;pt_BR
dc.subjectinovações verdespt_BR
dc.subject.otherInovaçãopt_BR
dc.subject.otherPandemiapt_BR
dc.subject.otherEmpresa de consultoriapt_BR
dc.subject.otherEconomia verdept_BR
dc.titleInovação no modelo de negócios: uma análise de empresa de consultoria estratégica durante a pandemia da Covid-19pt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação Raíssa Fantazzini - Versão Final.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons