Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/76570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEduardo dos Santos Andradept_BR
dc.creatorCristiano Cezario Rodriguespt_BR
dc.creatorTereza Bruzzi de Carvalhopt_BR
dc.date.accessioned2024-09-17T17:21:53Z-
dc.date.available2024-09-17T17:21:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume2pt_BR
dc.citation.issue41pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5965/1414573102412021e0114pt_BR
dc.identifier.issn2358-6958pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/76570-
dc.description.abstractBased on a practical research carried out with students at the Federal University of Minas Gerais, this work aims to raise some reflections on the adaptation and displacement of certain didactic-pedagogical practices on theatrical scenography to the field of audiovisual language in the context of the internet. It is intended to share some brief examples of digital performances created by students, in which we sought to find points of contact between different domestic spatialities, and raise some questions about the aesthetics of domesticity appropriated by the language of the web camera.pt_BR
dc.description.resumoA partir de uma pesquisa prática realizada com alunos de disciplinas sobre cenografia na Universidade Federal de Minas Gerais, este artigo buscou levantar algumas reflexões sobre a adaptação e o deslocamento de determinadas práticas didático-pedagógicas ligadas ao campo da cenografia teatral para o campo da linguagem audiovisual no contexto da internet. Pretendeu-se compartilhar alguns breves exemplos de performances digitais realizadas pelos alunos, nas quais se buscou encontrar pontos de contato entre as diferentes espacialidades domésticas, para se levantar alguns questionamentos sobre a estética da domesticidade apropriada pela linguagem da câmera na internet.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - DEPARTAMENTO DE PROJETOSpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofUrdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicaspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEspaço cênicopt_BR
dc.subjectEstética da domesticidadept_BR
dc.subjectPerformance digitalpt_BR
dc.subjectLinguagem audiovisualpt_BR
dc.subjectPráticas didático pedagógicaspt_BR
dc.subject.otherArtes cênicaspt_BR
dc.subject.otherLinguagem audiovisualpt_BR
dc.subject.otherPráticas pedagógicaspt_BR
dc.titleExperimentos didático-pedagógicos sobre a estética da domesticidade e a linguagem da câmera na webpt_BR
dc.title.alternativeDidactic-pedagogical experiments on the aesthetics of domesticity and the language of the camera on the internetpt_BR
dc.title.alternativeExperimentos didáctico-pedagógicos sobre la estética de la domesticidad y el lenguaje de la cámara de internetpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20409pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9239-7487pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6774-7246pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1685-900Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.