Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/76812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNatália Fernandes Kellespt_BR
dc.creatorNádia Laguárdia de Limapt_BR
dc.date.accessioned2024-09-23T20:03:55Z-
dc.date.available2024-09-23T20:03:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume49pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage202pt_BR
dc.citation.epage233pt_BR
dc.identifier.issn01014838pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/76812-
dc.description.abstractThis research investigates the relationships of adolescents with knowledge in the context of digital technologies from the notion of inconsistency of the Other. To carry out this discussion, the relation between knowledge, transmission, and transference was scrutinized from fragments of conversation with adolescents in a public school. The hypothesis sustained here is that, faced with the unraveling of the inconsistency of the Other in current times, the search for knowledge begins to be made in the internet. Nonetheless, that which the adolescent obtains in the internet is not from the domain of knowledge, but rather from that of information. Not only internet does not favor the elaboration of a singular knowledge, but it also reveals and reinforces the inconsistency of the Other.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa investiga as relações dos adolescentes com o saber no contexto das tecnologias digitais a partir da noção de inconsistência do Outro. Para fazer essa discussão, analisa a relação entre saber, transmissão e transferência, a partir de fragmentos de conversação com adolescentes em uma escola pública. A hipótese sustentada nesta pesquisa é a de que, diante do desvelamento da inconsistência do Outro na época atual, a busca de saber passa a ser feita na internet. Entretanto, o que o adolescente obtém na internet não é da ordem de um saber, mas da informação. A internet não só não favorece a elaboração de um saber próprio, como evidencia e reforça a inconsistência do Outro.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofTempo Psicanalíticopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPsicanálisept_BR
dc.subjectCiberespaçopt_BR
dc.subjectRedes Sociais On-linept_BR
dc.subjectComunicação interpessoal em adolescentespt_BR
dc.subject.otherPsicanálise do Adolescentept_BR
dc.subject.otherCiberespaçopt_BR
dc.subject.otherRedes Sociais On-linept_BR
dc.subject.otherComunicação Interpessoalpt_BR
dc.titleAdolescentes no ciberespaço: uma reflexão psicanalíticapt_BR
dc.title.alternativeAdolescents in the cyberspace: a psychoanalytical reflectionpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-48382017000200010pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adolescentes no ciberespaço.pdfA.pdf184.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.