Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-8BYGJH
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Fernando de Oliveira Rochapt_BR
dc.contributor.referee1Fernando Augusto de Almeida Hashimotopt_BR
dc.contributor.referee2Oiliam Jose Lannapt_BR
dc.creatorBruno Soares Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T12:15:17Z-
dc.date.available2019-08-10T12:15:17Z-
dc.date.issued2010-10-04pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-8BYGJH-
dc.description.abstractThe performance techniques of percussion instruments, particularly mallet instruments, have been developing continuously in recent decades. Works and techniques considered difficult to perform, thirty or forty years ago, are now part of the percussionists regular repertoire. In this sense, it is clear that a tradition of notation for these instruments is still a developing process. This research seeks, through the performance and analysis of two works, to enrich the discussion about technique and notation for mallet percussion, specifically the vibraphone. We chose to analyze two duos for vibraphone and piano: Sonata for Piano and Vibraphone by Almeida Prado and Domus Aurea by Edmund Campion. The analysis of these two works offered us a great material for research because they have different types of notation and distinct compositional languages. Thus, they present different challenges for interpretation. The reflection on their performance contributed to the identification of characteristic factors of the vibraphones technique, notation and performance.pt_BR
dc.description.resumoAs técnicas de performance dos instrumentos de percussão, sobretudo dos teclados, têm se desenvolvido continuamente nas últimas décadas. Obras e técnicas consideradas de difícil execução trinta ou quarenta anos atrás, hoje fazem parte do repertório habitual dos percussionistas. Neste sentido, é possível afirmar que uma tradição de escrita para estes instrumentos é ainda um processo em desenvolvimento. Esta pesquisa busca, através da performance e análise de duas obras, enriquecer a discussão sobre técnica e escrita para os teclados de percussão, mais especificamente o vibrafone. Escolhemos analisar dois duos para vibrafone e piano: Sonata para Vibrafone e Piano de Almeida Prado e Domus Aurea de Edmund Campion. A análise destas duas obras nos ofereceu um ótimo material para a pesquisa pois elas possuem tipos de escrita diferentes e linguagens composicionais distintas. Desta forma, elas apresentam desafios diferentes para a interpretação. A reflexão sobre suas performances contribuiu para o reconhecimento de fatores característicos da técnica, escrita e performance do vibrafone.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrograma de Pós-Graduação em Músicapt_BR
dc.subject.otherPrado, Almeida, 1943-pt_BR
dc.subject.otherMusica para piano e vibrafonept_BR
dc.subject.otherCampion, Edmundpt_BR
dc.subject.otherMusica Analise, interpretação e apreciaçãopt_BR
dc.titleDuos para vibrafone e piano: estudo interpretativo das peças Sonata para Vibrafone e Piano de Almeida Prado e Domus Aurea de Edmund Campionpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__obrunosantosfinall.pdf70.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.