Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-A9UG89
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Rogerio Vasconcelos Barbosa | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Valério Fiel da Costa | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Fernando de Oliveira Rocha | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Ana Claudia de Assis | pt_BR |
dc.creator | Nathalia Angela Fragoso Rossi | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-12T12:48:12Z | - |
dc.date.available | 2019-08-12T12:48:12Z | - |
dc.date.issued | 2015-10-09 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-A9UG89 | - |
dc.description.abstract | This dissertation is a reflection on the compositional process of two pieces from John Cages aleatoric and indeterminate period, Music of Changes (1951) and Concert for Piano and Orchestra (1957), using as main source of reference the book The Music of John Cage (Pritchett, 1993). These were chosen mainly for the compositional methods applied as well as changes in the role the composer plays. In parallel with the study of the pieces, three compositions People expect listening to be more than listening for percussion and electronics, Pulsações for prepared piano and light and Não tenho nada a dizer e estou dizendo for voice and electronic were developed and analyzed aiming to demonstrate the relationship established with the compositional processes of Cage. | pt_BR |
dc.description.resumo | Essa dissertação envolve uma reflexão sobre o processo de composição de duas peças do período aleatório e indeterminado de John Cage, Music of Changes (1951) e Concert for Piano and Orchestra (1957), tendo como principal fonte de referência o livro The Music of John Cage (Pritchett, 1993). Essas peças foram escolhidas sobretudo pelo método de composição e pelas transformações no papel assumido pelo compositor. Em diálogo com peças estudadas, foram desenvolvidas e analizadas três composições People expect listening to be more than listening, para percussão e eletrônica, Pulsações para piano preparado e luz e Não tenho nada a dizer e estou dizendo para voz e eletrônica procurando demonstrar a relação estabelecida com os processos composicionais de Cage. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Acaso | pt_BR |
dc.subject | John Cage | pt_BR |
dc.subject | Composição | pt_BR |
dc.subject | Música indeterminada | pt_BR |
dc.subject.other | Composição (Música) | pt_BR |
dc.subject.other | Musica Analise, apreciação | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.subject.other | Cage, John | pt_BR |
dc.title | Acaso e indeterminação no processo de composição: um diálogo com a obra de John Cage | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
acaso_e_indetermina__o__no_processo_de_composi__o__um_di_logo_com_a_obra_de__john_cage___nath_lia_a_fragoso_rossi_vers_o_final.pdf | 52.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.