Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9D7EWU
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Vera Lucia M de Oliveira e Paivapt_BR
dc.contributor.referee1Eliana Amarante de Mendonca Mendespt_BR
dc.contributor.referee2Rosa Maria Neves da Silvapt_BR
dc.creatorMaralice de Souza Nevespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T22:32:58Z-
dc.date.available2019-08-12T22:32:58Z-
dc.date.issued1993-09-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9D7EWU-
dc.description.abstractThis study discusses the hypothesis that language teachers at a college where students major in the L2 have still been perpetuating traditional and structural myths in their practice, which might be one of the possible causes for the learners' unsuccessful L2 acquisition. In our procedure we cross-checked the results of teachers' interviews, with the students' questionnaires, the analysis of the materials and tests and a classroom lesson observation. The results show that although there is an attempt to adopt communicative materials and employ some communicative techniques, the traditional and structural myths still interfere deeply in the learning process.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo discute a hipótese de que professores universitários de língua estrangeira têm perpetuado mitos de abordagens tradicionais e estruturais em sua prática na sala de aula que poderiam estar interferindo negativamente no processo de aquisição. Em nosso procedimento cruzamos entrevistas com professores, questionários respondidos pelos alunos, análises de testes e material didático e a observação de uma aula. Os resultados mostram que apesar dos esforços em empregar algumas técnicas e adotar materiais comunicativos há uma grande interferência de mitos oriundos de abordagens tradicionais e estruturais que podem ainda estar dificultando o processo de aprendizagem.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstudos Linguísticospt_BR
dc.subject.otherCompetência comunicativapt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa Métodos de ensino Falantes estrangeirospt_BR
dc.titleCommunicative teaching of english as a foreign language: an approach haunted by traditional and structural mythspt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertacao_maralicedesouzaneves.pdf9.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.