Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9D7EWU
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Vera Lucia M de Oliveira e Paiva | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Eliana Amarante de Mendonca Mendes | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Rosa Maria Neves da Silva | pt_BR |
dc.creator | Maralice de Souza Neves | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-12T22:32:58Z | - |
dc.date.available | 2019-08-12T22:32:58Z | - |
dc.date.issued | 1993-09-24 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9D7EWU | - |
dc.description.abstract | This study discusses the hypothesis that language teachers at a college where students major in the L2 have still been perpetuating traditional and structural myths in their practice, which might be one of the possible causes for the learners' unsuccessful L2 acquisition. In our procedure we cross-checked the results of teachers' interviews, with the students' questionnaires, the analysis of the materials and tests and a classroom lesson observation. The results show that although there is an attempt to adopt communicative materials and employ some communicative techniques, the traditional and structural myths still interfere deeply in the learning process. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este estudo discute a hipótese de que professores universitários de língua estrangeira têm perpetuado mitos de abordagens tradicionais e estruturais em sua prática na sala de aula que poderiam estar interferindo negativamente no processo de aquisição. Em nosso procedimento cruzamos entrevistas com professores, questionários respondidos pelos alunos, análises de testes e material didático e a observação de uma aula. Os resultados mostram que apesar dos esforços em empregar algumas técnicas e adotar materiais comunicativos há uma grande interferência de mitos oriundos de abordagens tradicionais e estruturais que podem ainda estar dificultando o processo de aprendizagem. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Estudos Linguísticos | pt_BR |
dc.subject.other | Competência comunicativa | pt_BR |
dc.subject.other | Aprendizagem | pt_BR |
dc.subject.other | Língua inglesa Métodos de ensino Falantes estrangeiros | pt_BR |
dc.title | Communicative teaching of english as a foreign language: an approach haunted by traditional and structural myths | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertacao_maralicedesouzaneves.pdf | 9.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.