Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E3DXM
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lindalva Carvalho Armondpt_BR
dc.contributor.referee1Dacle Vilma Carvalhopt_BR
dc.creatorPoliana Neulspt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T02:44:22Z-
dc.date.available2019-08-10T02:44:22Z-
dc.date.issued2012-03-03pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E3DXM-
dc.description.abstractThe present study discusses the topic interaction teacher/student who despite having great importance in the context of education, is not much discussed. Thus, it aims to characterize the publications that deal with the subject teacher and student interaction and identify publications on the publication year, scientific production type of venue, search, newsletter, design type magazine published and number of authors and the authors as to: gender, profession, titration, professional performance. It is an integrative descriptive, review, whose data in a quantitative approach were analyzed. The results showed that most publications has not investigated missing variables and data related to the author, his profession, qualification and professional performance. Further showed the absence of other important data such as: State, year and magazine in which they were published. These data were considered important to subsidize new studies and for the student/teacher interaction theme is part of the teaching and learning process.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo aborda o tema interação professor/aluno que apesar de ter grande importância no contexto da educação, não é muito discutido. Assim, ele tem como objetivo caracterizar as publicações que tratam do tema interação professor e aluno e identificar as publicações quanto ao ano de publicação, tipo produção científica local de realização da pesquisa, periódico, tipo de delineamento do trabalho, revista publicada e número de autores e os autores quanto ao: sexo, profissão, titulação, atuação profissional. Trata-se de uma revisão integrativa, descritiva, cujos dados foram analisados numa abordagem quantitativa. Os resultados demonstraram que a maioria das publicações não possui as variáveis investigadas e faltam dados relacionados ao autor, sua profissão, atuação profissional e qualificação. Revelou ainda a ausência de outros dados importantes tais como: estado, ano e revista na qual foram publicado. Estes dados foram considerados importantes para subsidiar novos estudos e para que o tema interação professor/aluno faça parte do processo de ensino e aprendizagem.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRelação interpessoalpt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectInteração professor/alunopt_BR
dc.subjectInteratividadept_BR
dc.subjectRelacionamentopt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleCaracterização das publicações sobre interação professor/alunopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_ufmg_p_cd.pdf882.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.