Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FCEXF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Rita Cristina Lima Lages e Silvapt_BR
dc.creatorElenir Raimundo de Camargos Caetanopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T21:03:41Z-
dc.date.available2019-08-09T21:03:41Z-
dc.date.issued2011-01-27pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FCEXF-
dc.description.abstractThe learning evaluation is a tool present in every moment of our lives, whether in moments in which we are engaged in academic circles, is a simple informal chat with friends, in search of employment. In this sense, as a means and not an end, the assessment of learning, present mainly in school environments, must be seen and understood as an instrument of change to improve equality for students rather than an instrument of maintaining the differences and social inequalities. Therefore, during this brief study, we demonstrate that the evaluation process of learning can be an act of love, a form of welcome and effective tool for social transformation and reducing inequalities.pt_BR
dc.description.resumoA avaliação da aprendizagem é um instrumento presente em todos os momentos de nossas vidas, seja em momentos na qual estamos envolvidos nos meios acadêmicos, seja numa simples conversa informal com amigos, seja na busca por um emprego. Nesse sentido, enquanto meio e não fim, a avaliação da aprendizagem, presente principalmente nos meios escolares, deve ser vista e compreendida enquanto instrumento de busca por melhores condições de igualdade para os alunos ao invés de instrumento de manutenção das diferenças e desigualdades sociais. Portanto, ao longo deste breve estudo, buscaremos demonstrar que o processo de avaliação da aprendizagem pode ser um ato de amor, uma forma de acolhimento e instrumento eficaz para a transformação social e a diminuição das desigualdades.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectAlunopt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectTransformaçãopt_BR
dc.subject.otherAlunos  Avaliaçãopt_BR
dc.subject.otherRendimento escolarpt_BR
dc.subject.otherEscolas Organização e Administraçãopt_BR
dc.titleAvaliação da aprendizagempt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Escolar EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_elenir_raimundo_de_camargos_caetano.pdf180.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.