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dc.contributor.advisor1Renarde Freire Nobrept_BR
dc.contributor.referee1Corinne Davis Rodriguespt_BR
dc.contributor.referee2Juliana Gonzaga Jaymept_BR
dc.creatorLivia de Souza Limapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T00:29:34Z-
dc.date.available2019-08-14T00:29:34Z-
dc.date.issued2011-03-28pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-8J9NAK-
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to study the creation of Popular Shopping Centers, taking as study object the Popular Shopping Oiapoque, in the city of Belo Horizonte, as a way of regulating the commercial activity that previously occupied the central streets of the city. The issue to be approached is the situation established between the actions taken by the regulatory authorities, in order to adopt a policy to "clean" the public spaces, and the perpetuation of the illegal measures inside the new establishments, through the tolerated trade of products of illicit origin, associated to the practice of piracy. The dissertation disposes, distinguishes and articulates in elapsing of its four chapters interpretations of anthropological, sociological and juridical order, complemented with the processing of the data obtained through a field research, based in observations and interviews.pt_BR
dc.description.resumoO propósito desta dissertação é o estudo da criação dos Shoppings Populares, tomando como objeto o Shopping Popular Oiapoque, na cidade de Belo Horizonte, como forma de regulamentação da atividade do comércio que, antes, ocupava as ruas centrais da cidade. A problemática a ser abordada é a da situação estabelecida entre as ações de regulamentação empreendidas pelas autoridades, com vistas a uma política de limpeza do espaço público, e a reprodução do ilegalismo no interior dos novos estabelecimentos, através do comércio tolerado de produtos de origem ilícita associados à prática da pirataria. A dissertação dispõe, distingue e articula no decorrer dos seus quatro capítulos interpretações de ordem antropológica, sociológica e jurídica, complementadas com o processamento de dados obtidos através de uma pesquisa de campo, fundamentada em observações e entrevistas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectShoppings popularespt_BR
dc.subjectIlegalidade toleradapt_BR
dc.subjectRevitalização urbanapt_BR
dc.subjectFoucaultpt_BR
dc.subjectPiratariapt_BR
dc.subject.otherSociologiapt_BR
dc.subject.otherCentros comerciaispt_BR
dc.subject.otherPirataria (Direitos autorais)pt_BR
dc.subject.otherShopping Oiapoque (Belo Horizonte, MG)pt_BR
dc.subject.otherFoucault, Michel, 1926-1984pt_BR
dc.titleNas teias do ilegalismo: o Shopping Popular Oiapoquept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
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