Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-ATSFWK
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Jacqueline Veneroso Alves da Cunhapt_BR
dc.contributor.referee1Eduardo Mendes Nascimentopt_BR
dc.creatorJuliana Ribeiro Xavierpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T21:11:38Z-
dc.date.available2019-08-10T21:11:38Z-
dc.date.issued2016-12-05pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-ATSFWK-
dc.description.abstractThe new accounting scenario released after the adoption of the International Financial Reporting Standards (IFRS) suggests a new profile of professional accounting, especially the counter. The aim of this study is to identify the perception of Accounting course students of two higher education institutions of the city of Belo Horizonte, UFMG - Federal University of Minas Gerais, Public Network and College Pythagoras, Private Network, seeking to allow a comparison with the result of the research conducted at UERJ - State University of Rio de Janeiro State of Rio de Janeiro. In order to achieve the objective of the survey questionnaires were applied, adopted by Saemann and Crooker (1999). The results indicate that students analyzed have traditional views about the accounting professional, contradicting the findings of Saemann and Crooker (1999) and validating the results found by Silva and Silva (2012). Facing the new situation resulting from the process of harmonization of Brazilian accounting standards with international accounting standards, the respondents have a change of perception of the stereotype of the accounting professionals in Brazil.pt_BR
dc.description.resumoO novo cenário contábil lançado após a adoção das Normas Internacionais de Contabilidade (IFRS) sugere um novo perfil do profissional da área contábil, especialmente o Contador. O objetivo desse trabalho é identificar a percepção dos estudantes do curso de Ciências Contábeis de duas Instituições de Ensino Superior da Cidade de Belo Horizonte, UFMG Universidade Federal de Minas Gerais, Rede Pública, e Faculdade Pitágoras, Rede Privada, buscando permitir uma comparação com o resultado da pesquisa realizada na UERJ Universidade Estadual do Rio de Janeiro no Estado do Rio de Janeiro. A fim de atingir o objetivo da pesquisa foram aplicados questionários, adotados por Saemann e Crooker (1999). Os resultados obtidos indicam que os estudantes analisados não têm visão tradicional sobre o profissional de contabilidade, contrariando os resultados encontrados por Saemann e Crooker (1999) e validando os resultados encontrados por Silva e Silva (2012). Diante ao novo cenário decorrente do processo de harmonização das normas contábeis brasileiras com as normas internacionais de contabilidade, os respondentes apresentam uma mudança de percepção quanto ao estereótipo do profissional de contabilidade no Brasil.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstereótipopt_BR
dc.subjectNormas Internacionaispt_BR
dc.subjectContabilidadept_BR
dc.subject.otherControladoriapt_BR
dc.subject.otherContabilidadept_BR
dc.titleA percepção dos estudantes de Ciências Contábeis das Faculdades Pitágoras e UFMG sobre o estereótipo do profissional de Contabilidade no período após a adoção do IFRSpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Auditoria Externa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
juliana_ribeiro_xavier.pdf2.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.