Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/JSSS-7WKG3Z
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Maria do Carmo de F Veneroso | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Vera Lucia de Carvalho Casa Nova | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Elida Starosta Tessler | pt_BR |
dc.creator | Claudia Tamm Renault | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T16:12:26Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T16:12:26Z | - |
dc.date.issued | 2008-10-02 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/JSSS-7WKG3Z | - |
dc.description.abstract | This text is the result of a research I´ve been developing since August 2006 and having as object of study a survey into the roots of my artistic practicing. I am looking for a theoretical scrutiny concerning the main aspects that involve my creative process, as it is: time, oblivion and memory. In order to unfold and expand these questions, I have searched the work of some artists as well as some areas of Art History, emphasizing the Dadaism and the Art Povera movements. I have used of some pychoanalitical concepts which allow methodological tools in the investigation of these questions which are so recurrent in my works of art. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este texto é resultado de uma pesquisa que venho realizando desde agosto de 2006, tendo como objeto de estudo a procura das raízes de minha prática artística. Busco um aprofundamento teórico das reflexões relativas aos aspectos que envolvem meu processo de criação: tempo, esquecimento e memória. Para desdobrar e ampliar estas questões, recorro à análise de obras de outros artistas. Lanço mão também da História da Arte, pontuando os movimentos Dadaísmo e Arte Povera. Faço uso de alguns conceitos da Psicanálise que me permitam, como ferramenta metodológica, embasar essas questões, recorrentes em meus trabalhos de arte. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Arte Povera | pt_BR |
dc.subject | Carlos Oswald | pt_BR |
dc.subject | Dadaismo | pt_BR |
dc.subject.other | Tempo e psicanálise | pt_BR |
dc.subject.other | Arte contemporânea | pt_BR |
dc.subject.other | Arte moderna Séc XXI | pt_BR |
dc.subject.other | Memória e psicanálise | pt_BR |
dc.subject.other | Memória na arte | pt_BR |
dc.subject.other | Arte moderna Sec XX | pt_BR |
dc.subject.other | Tempo na arte | pt_BR |
dc.subject.other | Artes | pt_BR |
dc.subject.other | Renault, Claudia Tamm, 1952- Narrativas pessoais | pt_BR |
dc.title | Lembrar para esquecer: Transitoriedade e criação | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_claudia.pdf | 28.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.