Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/JSSS-8Z8H7J
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luiz Roberto Pinto Nazariopt_BR
dc.contributor.referee1NORMA COURIpt_BR
dc.contributor.referee2Evandro Jose Lemos da Cunhapt_BR
dc.creatorGabriela Maria Garzonpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T18:09:33Z-
dc.date.available2019-08-13T18:09:33Z-
dc.date.issued2006-10-04pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/JSSS-8Z8H7J-
dc.description.abstractA study about the structure of computer animated feature films in Brazil, considering the history of animation in the country, with the influence of the foreign schools. Throughout the analyses of the computer animated films exhibited and produced in Brazil it is tried to understand the possibilities and difficulties of productions in the genre. Within this process, the importance of coordinating the production is brought forward, in order to have the release according to the budget and deadline. The producer must get acquainted of all steps since theProject, where elements such as theme, plot, storyboard, staff CV, animation techniques, Schedule, budget, all of these essential for the planning of the production, are already raised. The lack of planning, besides the nonexistence of stimulus for the creation of an animation industry, is one of the reasons of having so few productions of this kind concluded in Brazil, althought there are a great number of short feature movies. As a practical result, the tracing of the third part of the production of Trilogia do Caos is described, the first computer animated feature film from Minas Gerais.pt_BR
dc.description.resumoUm estudo sobre a estrutura de produção dos longas-metragens de animação do Brasil a partir do histórico da animação no país, com as influências sofridas por escolas estrangeiras. Através de uma análise dos filmes de animação exibidos e produzidos no Brasil tenta-se compreender as possibilidades e dificuldades da produção do gênero. Dentro desse processo, aponta-se a importância da coordenação da produção para que um filme seja lançado dentro do prazo e do orçamento. O produtor deve inteirar-se de todos os passos da realização, desde o projeto, onde já são levantados elementos como tema, roteiro, storyboard, currículo da equipe, métodos de animação, cronograma, orçamento, essenciais para o planejamento da produção. A ausência de planejamento, ao lado da inexistência de incentivos à criação de uma indústria de animação, é uma das razões de haver tão poucas produções do gênero concluídas no Brasil, apesar de já existir um grande número de curtas-metragens. Como resultadoprático, descreve-se o acompanhamento da produção da terceira parte da Trilogia do caos, o primeiro longa-metragem de animação de Minas Gerais.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrasilpt_BR
dc.subjectAnimaçãopt_BR
dc.subjectTrilogiapt_BR
dc.subjectLonga-metragempt_BR
dc.subjectStoryboardpt_BR
dc.subject.otherAnimação (Cinematografia) brasileirapt_BR
dc.subject.otherCinema brasileiro Produção e direçãopt_BR
dc.subject.otherAnimação (Cinematografia) brasileira Produção e direçãopt_BR
dc.titleEstrutura de produção dos longas metragens de animação do Brasilpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
estrutura_de_producao.pdf18.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.