Use este identificador para citar o ir al link de este elemento: http://hdl.handle.net/1843/43249
Tipo: Artigo de Evento
Título: Meta-lab: programação de um laboratório interativo
Título(s) alternativo(s): Metal-lab: the programming of an interactive lab
Autor(es): Sandro Canavezzi de Abreu
Guilherme Nunes de Vasconcelos
Mateus de Sousa Van Stralen
Resumen: Here we discuss the technological and theoretical issues that conform the restructuring proposal of the Computer Laboratory of Escola de Arquitetura e Urbanismo da UFMG, reconfiguring it in what we call “Meta-Lab”: a space composed of programmable modules that make up the so called Sistema Hidra(!), a system structured in three levels (sensory, processor and actuator level) which receives environmental information via sensors, processes these information and changes the environment using actuators. We will address in more detail the processing level, a fundamental layer for enabling the implementation of “interactive permanency” through continuous reprogramming of interactions in Meta-Lab.
Asunto: Arquitetura e tecnologia
Projeto arquitetônico - Processamento de dados
Arquitetura de computador
Idioma: por
País: Brasil
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais
Sigla da Institución: UFMG
Departamento: ARQ - ESCOLA DE ARQUITETURA
Tipo de acceso: Acesso Aberto
Identificador DOI: 10.5151/despro-sigradi2016-537
URI: http://hdl.handle.net/1843/43249
Fecha del documento: 2016
metadata.dc.url.externa: http://pdf.blucher.com.br.s3-sa-east-1.amazonaws.com/designproceedings/sigradi2016/537.pdf
metadata.dc.relation.ispartof: Congress of the Iberoamerican Society of Digital Graphics
Aparece en las colecciones:Artigo de Evento

archivos asociados a este elemento:
archivo Descripción TamañoFormato 
Meta-Lab programação de um laboratório interativo.pdf525.84 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los elementos en el repositorio están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, salvo cuando es indicado lo contrario.