Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/50811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRayner Guilherme de Souzapt_BR
dc.creatorJuliano de Souza Gasparpt_BR
dc.creatorIsaias José Ramos de Oliveirapt_BR
dc.creatorIgor Carvalho Lima Oliveirapt_BR
dc.creatorEura Martins Lagept_BR
dc.creatorFernando José da Silvapt_BR
dc.creatorÉrico Franco Mineiropt_BR
dc.creatorJuan Rodrigues Oliveira Gusmãopt_BR
dc.creatorCamila Fernanda Donadoni De Souzapt_BR
dc.creatorZilma Silveira Nogueira Reispt_BR
dc.date.accessioned2023-03-10T21:24:13Z-
dc.date.available2023-03-10T21:24:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.issue17pt_BR
dc.citation.spage18pt_BR
dc.citation.epage20pt_BR
dc.identifier.issn2178-2857pt_BR
dc.identifier.sici1pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/50811-
dc.description.abstractIntroduction: The new coronavirus pandemic spread rapidly and generated thousands of infections and deaths around the world. In order to contribute to the dissemination of information about prevention, the objective of this study was to develop a serious mobile game to disseminate preventive measures for adolescents. Methods: A quiz game with 49 questions was developed using PWA technology. Data for evaluation were obtained from reports produced by Google Analytics. Results: Error rates were calculated for questions grouped by week and a significant trend of reduction and increase in the error rate was observed in 5 questions. Conclusion: It is possible to contribute to the dissemination of reliable information in a playful way, seeking to promote changes in relation to personal and collective care, in addition to obtaining data that can contribute to the assessment of players' knowledge about COVID-19.pt_BR
dc.description.resumoIntrodução: A pandemia do novo coronavírus se espalhou rapidamente e gerou milhares de infecções e mortes pelo mundo. Com intuito de contribuir com a disseminação de informações sobre prevenção, o objetivo deste estudo foi desenvolver um jogo sério mobile para divulgar medidas preventivas para adolescentes. Métodos: Foi desenvolvido um jogo em formato de quiz com 49 questões, utilizando tecnologia PWA. Os dados para avaliação foram obtidos a partir dos relatórios produzidos pelo Google Analytics. Resultados: Foram calculadas taxas de erros por perguntas agrupadas por semana e observou-se tendência significativa de redução e aumento na taxa de erros em 5 questões. Conclusão: É possível contribuir com a disseminação de informações confiáveis de forma lúdica, buscando a promoção de mudanças com relação a cuidados pessoais e coletivos, além de obter dados que possam contribuir com a avaliação do conhecimento dos jogadores sobre a COVID-19.pt_BR
dc.description.sponsorshipOutra Agênciapt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - DEPARTAMENTO DE TEC ARQUITETURA E URBANISMOpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE GINECOLOGIA OBSTETRÍCIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCongresso Brasileiro de Informática em Saúde-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectJogo sériopt_BR
dc.subjectCOVID-19pt_BR
dc.subjectE-learningpt_BR
dc.subjectGamificaçãopt_BR
dc.subjectMobile apppt_BR
dc.subject.otherSaúde públicapt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 (Doença)pt_BR
dc.subject.otherJogos eletrônicospt_BR
dc.subject.otherJogos educativospt_BR
dc.subject.otherGamificaçãopt_BR
dc.titleDesenvolvimento e avaliação de um jogo sério para prevenção contra a COVID-19pt_BR
dc.title.alternativeDevelopment and evaluation of a serious game to prevent COVID-19pt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://sbis.org.br/cbis-2020/pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9232-4309pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0670-9021pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9232-4309pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7614-695Xpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6031-6977pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0602-1991pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6374-9295pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Desenvolvimento e avaliação de um Jogo Sério para prevenção contra a COVID-19.pdf384.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.