Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Cláudia Elizabete dos Santospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6917916208993446pt_BR
dc.creatorMary da Silva Milagrept_BR
dc.date.accessioned2023-06-26T11:20:04Z-
dc.date.available2023-06-26T11:20:04Z-
dc.date.issued2016-04-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55333-
dc.description.abstractThis study aimed to present the contribution to the Art discipline in the implementation of the law 10.639/03 at school through studies about African culture and African artists. Throughout the data collection period it was difficult to identify texts and other productions related to African art and artists and geared for elementary school students, on the other hand it has been identified several studies that highlighted European artists and others from other parts of the world. This study allowed students from the third cycle to have, through the art classes, the opportunity to get in touch with the richness of the African culture and with the work developed by African painters in a positive way.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo buscou apresentar a contribuição da disciplina de Arte na implementação da lei 10.639/03 na escola através de estudos sobre a cultura africana e artistas africanos. Através do período de coleta de dados foi difícil identificar textos e produções relacionadas a arte e artista africanos e voltada para os estudantes do ensino fundamental, em contrapartida foram identificados inúmeros estudos que destacavam artistas europeus e outras partes do mundo. Este estudo permitiu que estudantes do 3º ciclo tivessem através das aulas de arte a oportunidade de terem contato com a riqueza da cultura africana e do trabalho desenvolvido por pintores africanos de uma forma positivapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Políticas de Promoção da Igualdade Racial na Escolapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectJuventudept_BR
dc.subjectRelações étnico-raciaispt_BR
dc.subjectÁfricapt_BR
dc.subjectArtept_BR
dc.titleArtistas africanos: uma abordagem significativa da temática étnico racial para estudantes do ensino fundamental, em Contagempt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Docência da Educação Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ACPP MARY 07-04.pdf626.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.