Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57370
Type: Artigo de Periódico
Title: Analysis of the Open University of Brazil program as a national policy for public distance education in Brazil
Other Titles: Análise do programa Universidade Aberta do Brasil como política nacional de educação pública a distância no Brasil
Authors: Eucidio Pimenta Arruda
Abstract: This paper aims to understand how free distance education policies in Brazil, the Open University of Brazil (OUB) System, and public relations between this program and the weakening of distance education in Brazilian public education. Discuss the relationships between DE and teacher training in Brazil, as well as the program's weaknesses in directing teaching, and engage in dialogue with DE resistances in other areas of training in Brazilian public universities. We point out the ineffectiveness of expanding vacancies to train teachers and the perspective of planning the use of distance education in public universities, or what leads to the growing resistance to this model of education within institutions. Finally, that to strengthen distance education in Brazilian public education, and it is necessary to set aside programs of unstable duration, such as the OUB, and to think about public policies that affect the regularity and breadth of training areas in distance education.
Abstract: Este trabalho tem como objetivo compreender como as políticas de educação gratuita a distância no Brasil, o Sistema Universidade Aberta do Brasil (OUB) e as relações públicas entre esse programa e o enfraquecimento da educação a distância na educação pública brasileira. Discutir as relações entre EAD e formação de professores no Brasil, bem como as fragilidades do programa no direcionamento do ensino, e dialogar com as resistências à EAD em outras áreas de formação nas universidades públicas brasileiras. Apontamos a ineficácia da ampliação de vagas para formação de professores e a perspectiva de planejamento do uso da educação a distância nas universidades públicas, ou o que leva à crescente resistência a esse modelo de ensino dentro das instituições. Por fim, que para fortalecer a educação a distância na educação pública brasileira, é preciso deixar de lado programas de duração instável, como a OUB, e pensar em políticas públicas que afetem a regularidade e abrangência das áreas de formação em educação a distância.
Subject: Ensino à distância
Educação - Brasil
Ensino superior
Professores - Formação
Universidades e faculdades publicas - Brasil
Políticas públicas
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.11114/jets.v9i5.4958
URI: http://hdl.handle.net/1843/57370
Issue Date: May-2021
metadata.dc.url.externa: https://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4958
metadata.dc.relation.ispartof: Journal of Education and Training Studies
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.