Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFernanda Piana Santospt_BR
dc.creatorRaquel Conceição Ferreirapt_BR
dc.creatorLeonardo de Paula Amorimpt_BR
dc.creatorLays Renhe Bugançapt_BR
dc.creatorJoão Henrique Lara do Amaralpt_BR
dc.creatorEfigênia Ferreira e Ferreirapt_BR
dc.creatorViviane Elisângela Gomespt_BR
dc.date.accessioned2024-02-21T16:47:14Z-
dc.date.available2024-02-21T16:47:14Z-
dc.date.issued2020-05-30-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage266pt_BR
dc.citation.epage281pt_BR
dc.identifier.issn2318-2326pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64394-
dc.description.abstractThe Adolescent Health Booklet (AHB) was created to provide adolescents with learning about their health, distributed in schools and incorporated into the strategies of the School Health Program (SHP). In order to contribute to the training of SHP monitors, a workshop on AHB was planned as one of the actions of the Healthy Schools extension project. The workshop proposed to present the instrument, encouraging the appropriation and recognition of potential contributions in the monitoring and follow-up of adolescent health. One hundred and eighteen monitors from the SHP of Belo Horizonte participated. The results were presented through content analysis. The qualification of the professionals, the orientation of the family members, the partnerships, the integration of the professionals and the own distribution of the AHB appear as problems that must be overcome.pt_BR
dc.description.resumoA Caderneta de Saúde do Adolescente (CSA) foi criada para proporcionar ao adolescente aprendizado sobre a sua saúde, sendo distribuída nas escolas e incorporada às estratégias do Programa Saúde na Escola (PSE). Com o intuito de contribuir para a formação de monitores do PSE, foi planejada uma oficina sobre a CSA, como uma das ações do projeto de extensão Escolas Saudáveis. A oficina propôs apresentar o instrumento, estimulando a apropriação e o reconhecimento das potenciais contribuições no monitoramento e acompanhamento da saúde dos adolescentes. Participaram 118 monitores do PSE de Belo Horizonte. Os resultados foram apresentados por meio da análise de conteúdo. A capacitação dos profissionais, a orientação dos familiares, as parcerias, a integração dos profissionais e a própria distribuição das CSA aparecem como problemas que devem ser superados.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAO - DEPARTAMENTO DE ODONTOLOGIA SOCIAL E PREVENTIVApt_BR
dc.publisher.departmentFAO - FACULDADE DE ODONTOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofInterfaces - Revista de Extensão da UFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectServiços de Saúde Escolarpt_BR
dc.subjectSaúde do Adolescentept_BR
dc.subjectAtenção Primária a Saúdept_BR
dc.subject.otherAtenção Primária à Saúdept_BR
dc.subject.otherAdolescentept_BR
dc.subject.otherSaúde públicapt_BR
dc.titleFormação dos monitores do Programa Saúde na Escola: oficina sobre caderneta de saúde do adolescentept_BR
dc.title.alternativeTraining of monitors of the School Health Program: workshop about Adolescent Health Bookletpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistainterfaces/article/view/19553pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6900-7559pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.