Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-8LVHHZ
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Ana Claudia de Assis | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Oiliam Jose Lanna | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Joao Pedro Paiva de Oliveira | pt_BR |
dc.creator | Gabriel Cursino Madeira Casara | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-12T03:10:45Z | - |
dc.date.available | 2019-08-12T03:10:45Z | - |
dc.date.issued | 2011-07-18 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-8LVHHZ | - |
dc.description.abstract | The Belgium composer Arthur Bosmans has embarked on many different cultures printing through his music the many recollections of the places he has been. When he arrived in Brasil, in 1940, he initiated a series of works in pursuit of a Brazilian sonority that would honor the country he lived until the end of his life. This research takes up three of those works, written for piano solo: Toccata (1947), Cavaquinho Bem Temperado (1953) and Três Evocações (1982). They point out the elements that build his sonority and, through historical contextualization and analysis of his works, provides evidence for interpretational decisions | pt_BR |
dc.description.resumo | Arthur Bosmans, compositor belga, navegou por diversas culturas imprimindo em sua música as múltiplas lembranças dos lugares por onde passou. Quando chegou ao Brasil, em 1940, deu início a uma série de obras com uma sonoridade brasileira, homenageando o país onde viveu até o fim de sua vida. Esta pesquisa aborda três dessas obras, escritas para piano solo - Toccata (1947), Cavaquinho Bem Temperado (1953) e Três Evocações (1982) - apontando os elementos que compõem sua sonoridade. Através de contextualização histórica e análise das obras, apontaremos algumas decisões interpretativas | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Piano | pt_BR |
dc.subject | Sonoridade Brasileira | pt_BR |
dc.subject | Análise Musical | pt_BR |
dc.subject | Arthur Bosmans | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject.other | Música | pt_BR |
dc.title | As obras para piano de Arthur Bosmans (1908-1991): por uma sonoridade brasileira | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertacao_de_mestrado___revisado___9_9_11.pdf | 76.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.