Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJFS3
Type: Monografias de Especialização
Title: Construção de um caminho para a democratização na gestão da educação profissionaltécnica de nível médio na área da saúde
Authors: Isabel Cristina Gorla
First Advisor: Amanda Marcia dos Santos Reinaldo
First Referee: Anezia Moreira Faria Madeira
Abstract: A presente proposta de intervenção sugere bases operacionais para a implantação do processo de autoavaliação institucional participativa nas Escolas Técnicas do SUS do Estado de São Paulo. Tem por finalidade subsidiar a elaboração e/ou reelaboração do Projeto Político Pedagógico, enfatizando a participação, como princípio para democratização. Considerando o planejamento coletivo da avaliação, desenvolvimento do projeto de intervenção, consolidação do processo e programação de redirecionamento, como estratégias para a busca do crescimento dos sujeitos educativos e sujeitos sociais que compõem a estrutura escolar, conjugado ao crescimento da instituição.
Abstract: This intervention proposal suggests operational bases for implantation of participatory institutional self-evaluation process in Technical Schools of SUS in the State of São Paulo. Have the purpose to subsidize the elaboration and review of Pedagogical Political Project, emphasizing participation, as a principle for democratization. The collective planning of evaluation, project development, consolidation of the process and redirect are strategies for the search of growth of students and social subjects that make up the school structure, in conjunction to the growth of the institution.
Subject: Educação em Enfermagem
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJFS3
Issue Date: 8-Jun-2013
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
isabel_cristina_gorla.pdf260.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.