Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BAJ7J
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marlusa Goslingpt_BR
dc.contributor.referee1Antonio Del Maestro Filhopt_BR
dc.creatorLigia Emanuelle da Silva Lealpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T18:40:33Z-
dc.date.available2019-08-11T18:40:33Z-
dc.date.issued2011-08-26pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BAJ7J-
dc.description.abstractThis case study aims at developing a marketing plan complete for the company Vocational Training Centre Rye. This development is located in the city of Venda Nova in Minas Gerais, is primarily engaged in offering courses in basic baking to advanced level to form new professional courses as well as specific courses for entrepreneurs and professionals already working in the business of baking. To use the job done based on the business plan developed for the Vocational Training Centre Rye and qualitative research on secondary sources of the variables necessary to draft a plan for marketing services. The marketing plan was completed successfully, with all items in the script chosen marketing plan, developed by the author Ambrose (1999), collected and analyzed, and the development of financial projections, especially the medium and long term, as hindering the implementation of this major work. We conclude that the marketing plan of services developed for the project is economically viable and enforceable.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo de caso tem como objetivo a elaboração de um plano de marketing completo para a empresa Centro de Qualificação Profissional Centeio. Este empreendimento, localizado na cidade de Venda Nova no estado de Minas Gerais, tem como atividade principal ofertar cursos de panificação de nível básico a avançado para formar novos profissionais e também cursos específicos de aperfeiçoamento para profissionais já atuantes e empresários do ramo de panificação. Para a realização do trabalho utilizamos como base o plano de negócios desenvolvido para o Centro de Qualificação Profissional Centeio e uma pesquisa qualitativa em fontes secundárias das variáveis necessárias para a elaboração de um plano de marketing de serviços. O plano de marketing foi finalizado com êxito, com todos os itens do roteiro do plano de marketing escolhido, desenvolvido pelo autor Ambrósio (1999), levantados e analisados, tendo o desenvolvimento das projeções financeiras, principalmente as de médio e longo prazo, como os principais dificultadores na execução deste trabalho. Concluímos que o plano de marketing de serviços desenvolvido para o empreendimento é economicamente viável e executável.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectServiçospt_BR
dc.subjectCursopt_BR
dc.subjectExecutávelpt_BR
dc.subjectPlanopt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titlePlano de marketing para o centro de qualificação profissional Centeiopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc___plano_de_marketing_para_o_centro_de_qualifica__o_profi.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.