Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9C3LJZ
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Jorge Tadeu de Ramos Nevespt_BR
dc.contributor.referee1Leise Kelli de Oliveirapt_BR
dc.creatorAlexandre da Silva Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T04:02:04Z-
dc.date.available2019-08-12T04:02:04Z-
dc.date.issued2012-11-07pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9C3LJZ-
dc.description.abstractLogistics has the purpose to manage strategically the acquisition, transport and storage of raw materials and finished products according to the flow of information correlated and business needs, contributing significantly to the optimization of marketing channels. Before this study aims to identify the main methodologies used in various branches of companies of activity, demonstrating the importance of distribution channels and increasing business competitiveness. The methodology was divided in two phases, where the first was performed a literature search based on the analysis of fourteen case studies, and second, a unique approach in a summary table with the illustration of the methodologies used and the areas of activity of each company. The results of the study indicated that the methodologies used and their distribution channels, when designed and maintained as strategic, can reduce the costs of delivering the final product, and improve consumer satisfaction.pt_BR
dc.description.resumoA logística possui a finalidade de gerenciar de maneira estratégica a aquisição, o transporte e a armazenagem de matérias primas e produtos finais de acordo com o fluxo de informações correlatadas e necessidades da empresa, contribuindo significativamente com a otimização dos canais de marketing. Para tanto este estudo busca identificar as principais metodologias aplicadas em empresas de ramos diversos de atuação, demonstrando a importância dos canais de distribuição e aumentando assim a competitividade empresarial. A metodologia utilizada foi dividida em duas fases, onde na primeira foi realizada uma pesquisa bibliográfica a partir da análise de quatorze estudos de caso, e a segunda, uma abordagem única em um quadro resumo com a ilustração das metodologias utilizadas e os ramos de atuação de cada empresa. Os resultados deste estudo indicaram que as metodologias utilizadas e os respectivos canais de distribuição, quando planejados e mantidos como estratégicos, podem reduzir os custos de entrega do produto final, além de melhorar a satisfação dos consumidores.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLogísticapt_BR
dc.subjectEstratégicapt_BR
dc.subjectCanais de distribuiçãopt_BR
dc.subject.otherLogísticapt_BR
dc.subject.otherEngenharia de transportespt_BR
dc.titleCanais de distribuição como fator de competitividadept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Logística Estratégica e Sist. Transp.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
alexandre___final_ssima_com_ficha_catalogr_fica.pdf496.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.