Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/30011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Simone Maria Rochapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6203136792640623pt_BR
dc.contributor.referee1Nísio Antônio Teixeira Ferreirapt_BR
dc.contributor.referee2Jorge Luiz Cunha Cardoso Filhopt_BR
dc.creatorIara Nayra Couto Sápt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/8300565801780184pt_BR
dc.date.accessioned2019-09-11T18:00:20Z-
dc.date.available2019-09-11T18:00:20Z-
dc.date.issued2018-03-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/30011-
dc.description.abstractThis research has as main objective of understanding how the TV Globo's production, Bem Sertanejo, evidences forms of valuation and social recognition for the sertanejo genre. Based on the concept of musical genre as a cultural category, present in the researches of authors such as Fabbri (2006), Frith (1998) and Janotti Jr. (2003), what is intended is to perceive how the musical community formed around Bem Sertanejo classifies the sertanejo genre and generates clues for its valuation and hierarchy as musical practice. In order to do so, we visit the history of the genre and its relations with Brazilian television and discuss issues related to the valuation and hierarchical practices of cultural products. As an analytical methodology, the Mittell's (2004) proposition was used regarding generic circularity and a corpus composed of several discursive sources that relate to the chosen empirical object.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho tem como principal objetivo compreender de que modo o quadro do programa Fantástico, Bem Sertanejo, evidencia formas de valoração e reconhecimento social para o gênero sertanejo. Tendo como base o conceito de gênero musical como categoria cultural, presente nas pesquisas de autores como Fabbri (2006), Frith (1998) e Janotti Jr. (2003), o que pretende-se é perceber como a comunidade musical formada no entorno do quadro classifica o gênero sertanejo e gera pistas para sua valoração e hierarquização como prática musical. Para tanto, fazemos uma visita à história da música sertaneja e suas relações com a televisão brasileira e discutimos questões relativas às práticas de valoração e hierarquização de produtos culturais. Como metodologia analítica, foi utilizada a proposição de Mittell (2004) a respeito da circularidade genérica e um corpus composto por diversas fontes discursivas que se relacionam com o objeto empírico escolhido.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Comunicação Socialpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBem Sertanejopt_BR
dc.subjectMúsica caipirapt_BR
dc.subjectMúsica sertanejapt_BR
dc.subjectTelevisãopt_BR
dc.subjectGêneros musicaispt_BR
dc.titleDo campo à universidade: os critérios de valor musical em Bem Sertanejopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.