Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/30210
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Matilde Meire Miranda Cadetept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7422035230947143pt_BR
dc.contributor.referee1Maria Rizoneide Negreiros de Araújopt_BR
dc.creatorRanieri Alves Ferreirapt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6352264621336050pt_BR
dc.date.accessioned2019-10-10T12:15:13Z-
dc.date.available2019-10-10T12:15:13Z-
dc.date.issued2019-07-13-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/30210-
dc.description.abstractThe situational diagnosis held in the area covered by the Rural Family’s Health Program Bom Jesus pointed out among other health problems the lack of training and permanent education for the team. In this manner this essay aimed to present a project for an intervention for the Permanent Education of the team from the program, located at the city of Capitão Andrade, Minas Gerais, that provides a more theoretical and practical knowledge to its professionals in the execution of their daily activities of providing services to the population mentioned. The project was elaborated based on Strategic Situational Planning and bibliographic research in the Virtual Health Library with the following descriptors: permanent education, family health strategy and basic care. There was also a research on the programs and notebooks of the Ministry of Health. This way its proposed actions that will enable access to training for the entire health team of the Bom Jesus Family Health Program improving knowledge and practice of their services as well as to the users of the program as a way of untying the knots that interfere in the viability of the main motive of this project as a purpose of transforming the practices in health through the Permanent Education.pt_BR
dc.description.resumoO diagnóstico situacional realizado na área de abrangência da equipe de saúde do Programa Saúde da Família Rural Bom Jesus apontou, dentre outros problemas de saúde, a falta de capacitação e educação permanente para a equipe. Dessa forma, este trabalho objetivou apresentar um projeto de intervenção para Educação Permanente da equipe do PSF Rural Bom Jesus, do município de Capitão Andrade, Minas Gerais, que propicie mais conhecimento teórico e prático aos seus profissionais, na execução de suas atividades diárias de prestação de serviços à população adscrita. O projeto foi elaborado com base no Planejamento Estratégico Situacional e em pesquisa bibliográfica na Biblioteca Virtual em Saúde com os descritores: educação permanente, estratégia saúde da família e atenção básica. Também foram pesquisados os Programas e Cadernos do Ministério da Saúde. Assim, busca-se propor ações que possibilitem o acesso à ações de capacitação para toda a equipe de saúde da ESF Bom Jesus, melhorando o conhecimento e prática de seus serviços prestados, além de pretender atuar junto aos Gestores e também à população usuária dos serviços, como forma de desatar os nós que interferem na viabilização do motivo principal deste projeto como propósito de transformação das práticas na saúde através da Educação Permanente.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMEDICINA - FACULDADE DE MEDICINApt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão do Cuidado em Saúde da Família Famíliapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Permanentept_BR
dc.subjectEstratégia Saúde da Famíliapt_BR
dc.subjectAtenção Básicapt_BR
dc.subject.otherSaúde da População Ruralpt_BR
dc.subject.otherAtenção Primária à Saúdept_BR
dc.titleAções para educação permanente da equipe do Programa Saúde da Família Rural Bom Jesus, de Capitão Andrade, Minas Geraispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão do Cuidado em Saúde da Família

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Aprovado 2019 07 13FIM.pdf171.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.