Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/32073
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Rafael Zambelli de Almeida Pinto | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/9871583737296654 | pt_BR |
dc.creator | Ana Paula Silveira Mendes | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/0860763495904362 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2020-01-21T12:06:51Z | - |
dc.date.available | 2020-01-21T12:06:51Z | - |
dc.date.issued | 2019-07-06 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/32073 | - |
dc.description.abstract | Introduction: Pain education is not a specific set of procedures and techniques, it refers to a type of educational intervention, generated from the understanding of a new concept that teaches patients the neurobiological and neurophysiological processes involved in pain experiences rather than focusing exclusively on the injured pathology or structure. Objective: To conduct a review of the literature to investigate the efficacy of education in neuroscience of pain in reducing pain and disability in individuals with chronic low back pain. Methods: Searches performed in the Physiotehrapy Evidence Database (PEDro) and Pubmed in the period between June and August of 2018. The main outcomes were pain and disability. Results: Five of the six studies selected demonstrate that education in pain neurophysiology is beneficial and reduces pain and disability rates of patients with chronic low back pain. Conclusion: Evidence suggests that education in pain neurophysiology is an effective tool for patient education with chronic low back pain. | pt_BR |
dc.description.resumo | Introdução: A educação em dor não é um conjunto específico de procedimentos e técnicas, refere-se a um tipo de intervenção educacional, gerada a partir da compreensão de um novo conceito que ensina aos pacientes os processos neurobiológicos e neurofisiológicos envolvidos nas experiências de dor ao invés de focar exclusivamente na patologia ou estrutura lesionada. Objetivo: realizar uma revisão da literatura para investigar a eficácia da educação em neurociência da dor na diminuição da dor e da incapacidade em indivíduos com dor lombar crônica. Metodologia: Buscas realizadas na base de dados Physiotehrapy Evidence Database (PEDro) e Pubmed, no período entre junho a agosto de 2018. Os desfechos principais foram dor e incapacidade. Resultados: Cinco dos seis estudos selecionados demonstram que a educação em neurofisiologia da dor é benéfica e reduz os índices dor e incapacidade dos pacientes com lombalgia crônica. Conclusão: As evidências sugerem que a educação em neurofisiologia da dor é uma ferramenta eficaz para educação do paciente com lombalgia crônica. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EEFFTO - ESCOLA DE EDUCAÇÃO FISICA, FISIOTERAPIA E TERAPIA OCUPACIONAL | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Avanços Clínicos em Fisioterapia | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Dor lombar | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Dor crônica | pt_BR |
dc.title | Eficácia da educação da dor em pacientes com lombalgia crônica | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Avanços Clínicos em Fisioterapia |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.