Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Daniel Francisco Bastos Monteiropt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2654772643235994pt_BR
dc.contributor.referee1Narrayra Granier Cunhapt_BR
dc.contributor.referee2Simone Evangelista Fonsecapt_BR
dc.creatorLyllian Nietzsch Lima Melopt_BR
dc.creator.LattesNão localizadopt_BR
dc.date.accessioned2020-01-23T20:12:27Z-
dc.date.available2020-01-23T20:12:27Z-
dc.date.issued2019-04-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/32162-
dc.description.abstractThis study aims to analyze and understand how the work process of the calculators is developed in the Director ate of Calculations and Skills of the Attorney General of the Municipality of Belo Horizonte and how it could be structured in order to make it more efficient. Public organizations have sought to adapt their organizational structure and internal processes, improving their management models and optimizingt heir work systems in order to improve the quality of their services. Processes are ways of synthesizing activities and adding values to institutions. Based on the theoretical framework, interviews were conducted with the team in order to understand the process of receiving and classifying the application; the process of distributing the orders, the process of delivery of the final product and identify suggestions for improvement. It was concluded that the mapping and the standardization of the processes are presented as a set of adequate solutions in the optimization of resources, reduction of deadlines, providing products with quality and efficiency.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo tem como objetivo analisar e compreender como o processo de trabalho dos calculistas é desenvolvido na Diretoria de Cálculos e Perícias da Procuradoria Geral do Município de Belo Horizonte e como poderia ser estruturado a fim de obter melhorias em seu conjunto de atividades. As organizações públicas têm buscado adequar sua estrutura organizacional e seus processos internos, aprimorando seus modelos de gestão e otimizando seus sistemas de trabalho com o objetivo de melhorar a qualidade de seus serviços. Os processos são formas de sintetizar as atividades e agregam valores às instituições. Com base no referencial teórico, foram realizadas entrevistas com a equipe a fim de compreender o processo de recebimento e classificação do pedido; o processo de distribuição dos pedidos, o processo de entrega do produto final e identificar sugestões de melhoria. Concluiu-se que o mapeamento e a padronização dos processos se apresentam como um conjunto de soluções adequadas na otimização de recursos, redução de prazos, proporcionando produtos com qualidade e eficiência.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão públicapt_BR
dc.subjectGestão de processospt_BR
dc.subjectAdministração públicapt_BR
dc.subject.otherGestão públicapt_BR
dc.titleGestão de processos na administração pública: uma análise do processo de trabalho na Diretoria de Cálculos e Perícias do Município de Belo Horizontept_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC lyllian concluido V2.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.