Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32307
Type: Monografia (especialização)
Title: Intersetorialidade: um estudo sobre as atividades desenvolvidas no Programa de Educação Integrada da Rede Municipal de Ensino de Belo Horizonte
Authors: Glaucia Luzia Fernandes Armaneli
First Advisor: Simone Evangelista Fonseca
First Referee: Daniel Francisco Bastos Monteiro
Second Referee: Cleverson Ramon Carvalho Silva
Abstract: Este artigo relata as atividades desenvolvidas no Programa da Escola Integrada em duas Instituições escolares da Rede Municipal de Ensino em Belo Horizonte. O objetivo do trabalho foi verificar como as oficinas são planejadas e a existência de parcerias, participação de setores sociais. Levou-se em consideração o novo formato de educação cuja temática proposta e as conjecturas identificam a formação completa do ser humano como parte integrante das funções da escola. A educação passa a ser repensada, dando a oportunidades de ensinamentos e aprendizagens de outros atores sociais. O suporte metodológico utilizado pautou-se principalmente nos documentos oficiais da legislação do município de Belo Horizonte para a proposta do Programa da Escola Integrada (PEI), suas parceiras, formação e atuação dos monitores, atendimento social e repercussão na comunidade local.
Abstract: This article reports the activities developed in the Integrated school program in two educational institutions of Municipal Education in Belo Horizonte. The objective of this work was to verify how the workshops are planned and the existence of partnerships, participation of social sectors. Took into account the new format of education whose theme proposal and the guesswork identifies the complete formation of the human being as an integral part of the functions of the school, giving meaning to the teachings and learnings that are present in all sectors and actors of society. Methodological support was mainly used in the official documents of the municipality of Belo Horizonte to the proposal of the Integrated school program (PEI), its partners, training and performance of the monitors, social and service repercussion in the local community.
Subject: Gestão pública
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Gestão Pública Municipal(EAD)
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/32307
Issue Date: 27-Apr-2019
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pública Municipal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glaucia Luzia Fernandes.pdf759.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.