Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Heli Sabino de Oliveirapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6656218487648461pt_BR
dc.contributor.referee1Andressa Carolina do Nascimento Nunespt_BR
dc.contributor.referee2Jéssica Alessandra Santospt_BR
dc.creatorEdivaldo Alves Nunespt_BR
dc.date.accessioned2020-01-30T20:16:29Z-
dc.date.available2020-01-30T20:16:29Z-
dc.date.issued2019-05-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/32316-
dc.description.abstractThe present article brings a reflection about the feedback in the evaluation of performance in the public management: from the school context. To that end, performance evaluation within public management goes beyond an instrument or mechanism that aims to measure the performance of individuals in the organization. And the feedback feedback process or return, in front of the service provided. Also, based on the guiding resolution of education, namely: Resolution SEPLAG / SEE 2009 that establishes the performance evaluation in the state education system. It is a qualitative research through a subjective questionnaire, whose methodology followed the bibliographic review and the application of semi-structured interviews. Thus, the analysis bases the understanding of the performance evaluation model adopted by the private initiative, in an attempt to articulate what is established between the evaluation tool and the management reality. It was noticed that there is a gap between the evaluation of performance presents as an evaluation tool in a "bureaucratic" way for the servers surveyed. By way of comprehension, it will be made a brief concept of performance evaluation in education and finally, present the professional dialogues of education, approaching the praxis of public management.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo traz uma reflexão acerca do feedback na avaliação de desempenho na gestão pública: a partir do contexto escolar. Para tanto, a avaliação de desempenho dentro da gestão pública vai além de um instrumento ou mecanismo que visa medir o desempenho dos indivíduos na organização. E o feedback processo de retroação ou devolutiva, diante do serviço prestado. E ainda, tendo por base a resolução norteadora da educação, a saber: Resolução Conjuntiva SEPLAG/SEE 2009 que estabelece a avaliação de desempenho no sistema estadual de educação. Trata-se de uma pesquisa qualitativa através de questionário subjetivo, cuja metodologia seguiu a revisão bibliográfica e aplicação de entrevistas semiestruturadas. Assim, a análise fundamenta a compreensão do modelo de avaliação de desempenho adotada pela iniciativa privada, numa tentativa de articular o que é estabelecido entre o instrumento avaliativo e a realidade da gestão. Percebeu-se que há uma lacuna entre a avaliação de desempenho apresenta como enquanto instrumento avaliativo de forma “burocrática” para os servidores pesquisados. A título de compreensão, fará-se-a um breve conceito de avaliação de desempenho na educação e por fim, apresentar as interlocuções profissionais da educação aproximando à práxis da gestão públicapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectGestão públicapt_BR
dc.subjectAvaliação de desempenhopt_BR
dc.subjectFeedbackpt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subject.otherGestão públicapt_BR
dc.titleO feedback na avaliação de desempenho na gestão pública: a partir do contexto escolarpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UNIVERSIDADE FEDERAL DE MINAS GERAIS- TCC Gestao Publica - Edivaldo Alves Nunes.pdf512.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons