Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/32860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Tarcísio Mauro Vagopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3671595343974895pt_BR
dc.creatorAdriana de Jesus Silva Resendept_BR
dc.date.accessioned2020-03-11T23:01:26Z-
dc.date.available2020-03-11T23:01:26Z-
dc.date.issued2011-11-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/32860-
dc.description.abstractThe article analyzes and reflects primarily on the youth present in the adult education and the difficulties that the Brazilian educational system is experiencing today. It was developed from a situation in a school in the municipality of Ribeirão das Neves, Minas Gerais, where some young people over 15 years, were being enrolled in classes of second follow-up of adult education without presenting a consolidated development in the literacy process. The subject is approached through interviews with two segments of society, who are directly involved in this process, family / school. The paper concludes that there is no more effective public policies, commitment by society to exercise its role effectively; the levels of education of the population will remain the same frame that is being presented today.pt_BR
dc.description.resumoO artigo analisa e reflete, basicamente sobre a juventude presente na EJA e as dificuldades que a educação brasileira vem passando nos dias atuais. Foi elaborado a partir de uma situação observada em uma escola do município de Ribeirão das Neves, Minas Gerais, em que alguns jovens com mais de 15 anos, estavam sendo matriculados em turmas de segundo seguimento da EJA sem apresentarem um desenvolvimento consolidado no processo de alfabetização. O assunto é abordado através de entrevistas, com dois seguimentos da sociedade, que estão diretamente envolvidos neste processo- família/escola. O trabalho conclui que se não houver políticas públicas mais eficazes, comprometimento por parte da sociedade em exercer o seu papel de forma eficiente, os níveis da educação da população não sofrerá alteração do quadro que vem sendo apresentado atualmente.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Docência da Educação de Jovens e Adultos na Educação Básicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectJuventudept_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectFamíliapt_BR
dc.subjectPolítica educacionalpt_BR
dc.subject.otherEducação de adultospt_BR
dc.subject.otherEducação e Estadopt_BR
dc.titleOs diversos lados dos muros da escolapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Docência da Educação Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo Acadêmico.pdf420.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.