Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/33186
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Érica Renata de Souzapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2180923030669698pt_BR
dc.creatorJaneth de Carvalho Moreirapt_BR
dc.date.accessioned2020-04-09T10:46:35Z-
dc.date.available2020-04-09T10:46:35Z-
dc.date.issued2016-03-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/33186-
dc.description.abstractThis dissertation was an exploratory study in the School Carlos Drummond de Andrade- Count -MG, in order to address the issue of gender identity from a qualiquantitative nature research. The main purpose of this research was to understand the conceptions of identity Trans * among a group of educators (as) school. The technique used to obtain the data were responses to a questionnaire, together with justifications (optional). The data seized passed through the content analysis process. Considering all inferred aspects of this study, it is expected that it will contribute to an essentialist deconstruction and deconstructs the pedagogical practices that further reinforce heteronormativity. It also proposes the questioning of school space in recognition of gender identity.pt_BR
dc.description.resumoEssa dissertação foi um estudo exploratório realizado na Escola Carlos Drummond de Andrade- Contagem –MG, com objetivo de abordar a questão da identidade de gênero a partir de uma investigação de cunho quali-quantitativo. A principal finalidade desta investigação foi apreender as concepções acerca da Transexualidade entre um grupo de educadores (as) da escola. A técnica utilizada para a obtenção dos dados foram respostas de um questionário, acompanhado com justificativas (opcionais). Os dados apreendidos passaram pelo processo de análise de conteúdo. Considerando-se todos os aspectos inferidos deste estudo, espera-se que ele contribua para uma desconstrução essencialista e desconstrua as práticas pedagógicas que ainda reforçam a heteronormatividade. Além disso, propõe a problematização da identidade e a diferença no espaço escolar para reconhecimento da identidade de gênero.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIApt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gênero e Diversidade na Escolapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIdentidadept_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectTransgêneropt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectProfessores(as)pt_BR
dc.titleConcepções dos(as) professores(as) sobre identidades de gêneros-trans : processo de legitimação dos(as) alunos(as) transexuais no espaço escolarpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gênero e Diversidade na Escola

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Concepçoes Professores Identidade Trans Janeth De Carvalho Moreira 06-16.pdf319.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.