Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/33186
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Érica Renata de Souza | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2180923030669698 | pt_BR |
dc.creator | Janeth de Carvalho Moreira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2020-04-09T10:46:35Z | - |
dc.date.available | 2020-04-09T10:46:35Z | - |
dc.date.issued | 2016-03-22 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/33186 | - |
dc.description.abstract | This dissertation was an exploratory study in the School Carlos Drummond de Andrade- Count -MG, in order to address the issue of gender identity from a qualiquantitative nature research. The main purpose of this research was to understand the conceptions of identity Trans * among a group of educators (as) school. The technique used to obtain the data were responses to a questionnaire, together with justifications (optional). The data seized passed through the content analysis process. Considering all inferred aspects of this study, it is expected that it will contribute to an essentialist deconstruction and deconstructs the pedagogical practices that further reinforce heteronormativity. It also proposes the questioning of school space in recognition of gender identity. | pt_BR |
dc.description.resumo | Essa dissertação foi um estudo exploratório realizado na Escola Carlos Drummond de Andrade- Contagem –MG, com objetivo de abordar a questão da identidade de gênero a partir de uma investigação de cunho quali-quantitativo. A principal finalidade desta investigação foi apreender as concepções acerca da Transexualidade entre um grupo de educadores (as) da escola. A técnica utilizada para a obtenção dos dados foram respostas de um questionário, acompanhado com justificativas (opcionais). Os dados apreendidos passaram pelo processo de análise de conteúdo. Considerando-se todos os aspectos inferidos deste estudo, espera-se que ele contribua para uma desconstrução essencialista e desconstrua as práticas pedagógicas que ainda reforçam a heteronormatividade. Além disso, propõe a problematização da identidade e a diferença no espaço escolar para reconhecimento da identidade de gênero. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIA | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Gênero e Diversidade na Escola | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Identidade | pt_BR |
dc.subject | Gênero | pt_BR |
dc.subject | Transgênero | pt_BR |
dc.subject | Escola | pt_BR |
dc.subject | Professores(as) | pt_BR |
dc.title | Concepções dos(as) professores(as) sobre identidades de gêneros-trans : processo de legitimação dos(as) alunos(as) transexuais no espaço escolar | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gênero e Diversidade na Escola |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Concepçoes Professores Identidade Trans Janeth De Carvalho Moreira 06-16.pdf | 319.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.