Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/34324
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Luciana Oliveira Silva | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/1050402328968536 | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Ronaldo Corrêa Gomes Junior | pt_BR |
dc.creator | Luana Ferraz Coelho | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/8253978550688824 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T14:00:14Z | - |
dc.date.available | 2020-10-29T14:00:14Z | - |
dc.date.issued | 2019-01-21 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/34324 | - |
dc.description.abstract | Activities with the school newspaper in the classroom is a very frequent practice in Brazilian schools. In general, you work a lot with the printed newspaper, which can be considered not very attractive for young students who were born in the technological age and have constant access to electronic devices and the internet. The aim of this work is to develop a project of virtual teaching and learning of journalistic genres for high school students, with the aim of making the works with journalistic texts more attractive and meaningful. Through the use of digital tools, students will learn and produce their own newspaper web. | pt_BR |
dc.description.resumo | O trabalho com o jornal escolar em sala de aula é uma prática muito recorrente nas escolas brasileiras. De um modo geral, trabalha-se muito com o jornal impresso, o que pode ser considerado não muito atrativo para jovens alunos que já nasceram na era tecnológica e têm acesso constante a dispositivos eletrônicos e à internet. Pretende-se neste trabalho desenvolver um projeto de ensino e aprendizagem virtuais de gêneros jornalísticos para alunos do Ensino Médio visando tornar os trabalhos com textos jornalísticos mais atrativos e significativos. Através do uso de ferramentas digitais, os alunos irão aprender e produzir o web jornal da própria turma. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensino | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Aprendizagem virtual | pt_BR |
dc.subject | gêneros jornalísticos | pt_BR |
dc.subject.other | Leitura – Estudo e ensino | pt_BR |
dc.title | Uma proposta de ensino e aprendizagem virtuais de gêneros jornalísticos para alunos do Ensino Médio | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Linguagem, Tecnologia e Ensino |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Projeto de Ensino - Luana Ferraz - LTE.pdf | 508.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.