Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/34576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Cláudia Regina dos Anjospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3029761495972406pt_BR
dc.contributor.referee1Lucia Gouvêa Pimentelpt_BR
dc.creatorRaíza Tamires Mendes Costapt_BR
dc.date.accessioned2020-12-28T19:00:17Z-
dc.date.available2020-12-28T19:00:17Z-
dc.date.issued2020-03-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/34576-
dc.description.abstractThe article presents an understanding and analysis of the importance that Visual Arts teaching has on children's lives and the ontributions that this process can bring to children's creativity. Therefore, it is clear that through Visual Arts, children increase their capacity for expression, communication, language, perception of the world, autonomy, personality development and motor skills, among other important characteristics for the formation of human beings. Thus, a theoretical study was carried out, which defines what the teaching of visual arts is and how this process constitutes an important role in the development of early childhood education. However, Visual Arts is one of the processes for children's creativity as an educational practice and not as a unique form of creativity. The following procedures are presented for the construction of the monograph: The reflection on my teaching practice in Early Childhood Education, the practices considered potent for the construction of knowledge in Visual Arts and the systematization of my studies on the curricular component Art, with regard to to Visual Arts.pt_BR
dc.description.resumoO artigo apresenta uma compreensão e análise da importância que o ensino de Artes Visuais tem na vida das crianças e as contribuições que esse processo possa trazer para a criatividade das crianças. Diante disso, perceber-se que por meio das Artes Visuais as crianças aumentam sua capacidade de expressão, comunicação, linguagem, percepção de mundo, autonomia, desenvolvimento de personalidade e habilidades motoras, entre outras características importantes para a formação do ser humano. Assim, foi realizado um estudo teórico, onde se define o que é o ensino de artes visuais e como esse processo constitui um papel importante no desenvolvimento da educação infantil. Porém, Artes Visuais é um dos processos para a criatividade das crianças como prática educativa e não como uma forma única de criatividade. São apresentados os seguintes procedimentos para a construção da monografia: A reflexão sobre a minha prática docente na Educação Infantil, as práticas consideradas potentes para a construção de conhecimento em Artes Visuais e a sistematização de meus estudos sobre a componente curricular Arte, no que se refere às Artes Visuais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneaspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectArtes visuaispt_BR
dc.subject.otherArte - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação de criançaspt_BR
dc.subject.otherCriatividadept_BR
dc.titleO ensino das artes visuais na educação infantilpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia_RaizaMendes.pdf455.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.