Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/34765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Sandra Maria Gualberto Braga Bianchetpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9900682713710755pt_BR
dc.contributor.referee1Tereza Virgínia Ribeiro Barbosapt_BR
dc.contributor.referee2Heloisa Maria Moraes Moreira Pennapt_BR
dc.creatorCamila Machado Reispt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/8590042016514496pt_BR
dc.date.accessioned2021-01-18T20:44:54Z-
dc.date.available2021-01-18T20:44:54Z-
dc.date.issued2020-08-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/34765-
dc.description.abstractDira Libido occurs in Phaedra as a resource that Seneca uses to gather affections and myths in his own way. In addition to nefas, furor and dolor (DUPONT, 1995), libido is also part of the dramatic resources, as it overflows Seneca's philosophical works and invades the tragedy of Phaedra in a peculiar way. We have translated the latin play into Portuguese and, based on the myth of Venus and the god Amor, we show its dramatic mechanism through excerpts from Seneca's philosophical work, with the aim of debating the word and exhibiting its mechanic in his dramaturgy. The present work aimed to contribute to the growing study of Seneca's dramaturgy and to reinforce the idea that he, among other things, was also a playwriter.pt_BR
dc.description.resumoA dira libido ocorre em Fedra como um recurso que Sêneca utiliza para amalgamar os afetos e mitos à sua maneira. Além do nefas, do furor e do dolor (DUPONT, 1995) a libido também faz parte dos recursos dramáticos, pois transborda das obras filosóficas de Sêneca e invade a tragédia de Fedra de forma peculiar. Traduzimos a peça do latim para o português e, com base no mito de Vênus e no deus Amor, mostramos seu mecanismo dramático através de excertos da obra filosófica de Sêneca, com o objetivo de debater o vocábulo e mostrar a mecânica em sua dramaturgia. O presente trabalho visou contribuir com o crescente estudo da dramaturgia de Sêneca e reforça a ideia de que ele, dentre outras coisas, também foi dramaturgo.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Estudos Literáriospt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectPhaedrapt_BR
dc.subjectSênecapt_BR
dc.subjecttragédia latinapt_BR
dc.subjectdramaturgia.pt_BR
dc.subject.otherSêneca, ca. 4 a.C.-ca. 65 d.C. – Phaedra – Crítica e interpretaçãopt_BR
dc.subject.otherLibidopt_BR
dc.subject.otherTeatro latino (Tragédia) – História e críticapt_BR
dc.titleLibido enquanto elemento dramatúrgico na Phaedra de Sênecapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.identifier.orcid0000-0002-9157-9614pt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons