Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/35020
Type: Monografia (especialização)
Title: Ação de responsabilidade social corporativa no combate à violência doméstica durante a pandemia Covid-19: o caso Magalu
Other Titles: Corporate social responsibility action to combat domestic violence during the COVID-19 pandemic: the Magalu case
Authors: Ana Carolina Vitor
First Advisor: Hellen Taynan da Silva Cavalcanti
First Referee: Hellen Taynan da Silva Cavalcanti
Second Referee: Ricardo Teixeira Veiga
Abstract: O contexto da pesquisa deu-se pela ação do Magazine Luiza, que disponibiliza um botão no aplicativo Magalu para denúncia de violência doméstica. O objetivo do estudo foi investigar como a relação das ações de comunicação social pautadas na Responsabilidade Social Corporativa (RSC) podem cocriar valor para a marca. Para tal, foram apresentados conceitos sobre a RSC e a cocriação de valor e suas relações no cenário corporativo, além de dados sobre violência doméstica contra a mulher no cenário de pandemia da COVID-19. A metodologia da pesquisa foi qualitativa e quantitativa utilizando a abordagem do estudo de caso. Para investigação científica, utilizou-se uma pesquisa por questionário de roteiro estruturado com 101 participantes além de observação participante das redes sociais da marca. Os resultados revelaram que a ação estratégica de comunicação do Magazine Luiza oferece oportunidades para cocriação de valor e pode atrair mais atores interessados nesse tipo de ação.
Abstract: The context of the research was given by the action of Magazine Luiza, which provides a button on the Magalu application to denounce domestic violence. The aim of the study was to investigate how the relationship of social communication actions based on Corporate Social Responsibility (CSR) can create value for brand. For that, the concepts of CSR and co-creation of value and their relations in the business scenario were considered, in addition to data on domestic violence against women in the pandemic scenario of COVID-19. The research methodology was qualitative and quantitative with a case study approach. For scientific research, a structured questionnaire with 101 participants was used, in addition to participant observation of the brand's social networks. The results revealed that Magazine Luiza's strategic communication action offers opportunities for co-creating value and may attract more actors interested in this type of action.
Subject: Administração
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Gestão Estratégica
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/35020
Issue Date: 9-Dec-2020
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ACAO DE RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA NO COMBATE A VIOLENCIA DOMESTICA DURANTE A PANDEMIA COVID-19 - o caso Magalu.pdfACAO DE RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA NO COMBATE A VIOLENCIA DOMESTICA DURANTE A PANDEMIA COVID-19 - o caso Magalu1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.