Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/35383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Eulálio Marques Borgespt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6182177550491307pt_BR
dc.contributor.referee1Luiza Santana Chavespt_BR
dc.creatorNanci Augusto da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2021-03-24T18:51:01Z-
dc.date.available2021-03-24T18:51:01Z-
dc.date.issued2020-12-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/35383-
dc.description.abstractFocusing on English teaching and the use of digital technology in this process during elementary school II, this course conclusion paper presents five didactic sequences developed during the Specialization Course in Digital Technologies and Education 3.0. The didactic sequences, each one using a different digital tool for English teaching, also brings alternatives in case the use of the indicated digital tool is not possible. The didactic sequences were produced in accordance to the guidelines of the Common National Base Curriculum (2018), which aims the understanding and the use of digital technologies in a critical and ethical way, and also in accordance to the specialization course proposal, which is the presentation of new education concepts and the development of solutions to the challenges faced in the classrooms, all considering that digital technology increasingly assumes an important role in our society.pt_BR
dc.description.resumoCom foco no ensino de Inglês e no uso da tecnologia digital neste processo durante o ensino fundamental II, o presente trabalho de conclusão de curso apresenta cinco sequências didáticas desenvolvidas durante o Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0. Cada sequência didática, além de uma diferente ferramenta digital para o ensino do Inglês, traz também alternativas caso o uso do recurso digital indicado não seja possível. As sequências didáticas foram produzidas de acordo com as orientações da Base Nacional Comum Curricular (2018), que visa a compreensão e utilização de tecnologias digitais de forma crítica e ética, e também de acordo com a proposta do curso de especialização, que é a apresentação de novos conceitos da educação e o desenvolvimento de soluções para os desafios enfrentados nas salas de aula, tudo isso considerando que a tecnologia digital assume cada vez mais um importante papel em nossa sociedade.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0pt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino de inglêspt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectTecnologia digitalpt_BR
dc.subjectSequência Didáticapt_BR
dc.subject.otherSequências didáticaspt_BR
dc.subject.otherEducação tecnológicapt_BR
dc.subject.otherEnsino de Inglês - Estudo e ensino - Métodos de ensinopt_BR
dc.titleTecnologia e o ensino de Inglês: o uso de ferramentas digitais em sala de aulapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tecnologia e o ensino de Inglês o uso de ferramentas digitais em sala de aula.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.