Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/35383
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Eulálio Marques Borges | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/6182177550491307 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Luiza Santana Chaves | pt_BR |
dc.creator | Nanci Augusto da Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-03-24T18:51:01Z | - |
dc.date.available | 2021-03-24T18:51:01Z | - |
dc.date.issued | 2020-12-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/35383 | - |
dc.description.abstract | Focusing on English teaching and the use of digital technology in this process during elementary school II, this course conclusion paper presents five didactic sequences developed during the Specialization Course in Digital Technologies and Education 3.0. The didactic sequences, each one using a different digital tool for English teaching, also brings alternatives in case the use of the indicated digital tool is not possible. The didactic sequences were produced in accordance to the guidelines of the Common National Base Curriculum (2018), which aims the understanding and the use of digital technologies in a critical and ethical way, and also in accordance to the specialization course proposal, which is the presentation of new education concepts and the development of solutions to the challenges faced in the classrooms, all considering that digital technology increasingly assumes an important role in our society. | pt_BR |
dc.description.resumo | Com foco no ensino de Inglês e no uso da tecnologia digital neste processo durante o ensino fundamental II, o presente trabalho de conclusão de curso apresenta cinco sequências didáticas desenvolvidas durante o Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0. Cada sequência didática, além de uma diferente ferramenta digital para o ensino do Inglês, traz também alternativas caso o uso do recurso digital indicado não seja possível. As sequências didáticas foram produzidas de acordo com as orientações da Base Nacional Comum Curricular (2018), que visa a compreensão e utilização de tecnologias digitais de forma crítica e ética, e também de acordo com a proposta do curso de especialização, que é a apresentação de novos conceitos da educação e o desenvolvimento de soluções para os desafios enfrentados nas salas de aula, tudo isso considerando que a tecnologia digital assume cada vez mais um importante papel em nossa sociedade. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0 | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino de inglês | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Tecnologia digital | pt_BR |
dc.subject | Sequência Didática | pt_BR |
dc.subject.other | Sequências didáticas | pt_BR |
dc.subject.other | Educação tecnológica | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino de Inglês - Estudo e ensino - Métodos de ensino | pt_BR |
dc.title | Tecnologia e o ensino de Inglês: o uso de ferramentas digitais em sala de aula | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Tecnologias Digitais e Educação 3.0 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tecnologia e o ensino de Inglês o uso de ferramentas digitais em sala de aula.pdf | 4.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.