Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36060
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Antonia de Jesus Angulo Tuestapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0958653182481853pt_BR
dc.creatorIveth Mercedes Sevilla Lobopt_BR
dc.date.accessioned2021-05-24T17:42:29Z-
dc.date.available2021-05-24T17:42:29Z-
dc.date.issued2015-11-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36060-
dc.description.abstractThe adolescent mothers go through a transition phase in which the process of maturity is accelerated, thus it is clear that at that time, ambivalent feelings are present in them such as satisfaction, happiness, anxiety and fear hence. This audience needs a warm attention in breastfeeding in the 24 hours counted after the childbirth. This project was motivated when was perceived the biomedical model in the nursing team care in the first 24 hours post childbirth in teenagers in the Alcon of Samambaia`s Hospital, which uses a technical service that distance himself of the broader needs of adolescents. Therefore, it is expected the quality improvement of care performed by nursing staff in teenagers’ mothers which will transform the attention for one more humanized and this attention can strengthen the emotional bonds between mother and child. The project has rounds of conversations aimed mainly awareness of the nursing staff on good breastfeeding practices in the post childbirth period in the first 24 hours of teenagers admitted to the Samambaia`s Hospital. Besides it proposes to identify obstacles to breastfeeding perceived by adolescent mothers, set the type of that breastfeeding according to the Rede Cegonha and WHO and analyze the action of staff in the care in the promotion of breastfeeding in adolescents in the early hours after childbirthpt_BR
dc.description.resumoAs puérperas adolescentes passam por uma fase de transição na qual se acelera o processo de maturidade. Nessa fase, vivenciam sentimentos ambivalentes associados com a satisfação, a felicidade, bem como a ansiedade e o medo. Daí, a importância de uma atenção acolhedora no aleitamento materno nas 24 horas após o parto. No Alojamento Conjunto do Hospital Regional de Samambaia predomina, ainda, o modelo biomédico na atenção da equipe de enfermagem nas primeiras 24 horas após o parto em adolescentes. Esse projeto de intervenção busca melhorar a qualidade do atendimento da equipe de enfermagem em puérperas adolescentes, aproximando-se das suas necessidades mais amplas a partir da atenção humanizada e do vínculo afetivo entre as mães adolescentes e a equipe de enfermagem. Este projeto, também, se propõe identificar obstáculos à prática da amamentação, definir as formas de aleitamento materno e analisar a ação da equipe no cuidado da promoção do aleitamento em adolescentes nas primeiras horas após o parto. O projeto será realizado com rodas de conversas que objetivam, principalmente, a sensibilização da equipe de enfermagem sobre as boas práticas da amamentação nas primeiras 24 horas pós-parto das adolescentes internadas no Hospital Regional de Samambaia.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Enfermagem Obstétrica - Rede Cegonhapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAdolescentespt_BR
dc.subjectAleitamento maternopt_BR
dc.subjectCuidados de enfermagem  pt_BR
dc.subject.otherAdolescentept_BR
dc.subject.otherAleitamento Maternopt_BR
dc.subject.otherCuidados de Enfermagempt_BR
dc.subject.otherEquipe de Enfermagempt_BR
dc.subject.otherPartopt_BR
dc.titleCuidados de enfermagem no aleitamento materno com adolescentes no alojamento conjunto do Hospital Regional de Samambaiapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Enfermagem Obstétrica - Rede Cegonha (EAD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Aluna Iveth M. Sevilla Lobo 2015.pdf222.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.