Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36804
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Teixeira Veigapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2160652000585374pt_BR
dc.contributor.referee1João Batista Diniz Leitept_BR
dc.creatorAndré Bernardes Bitarãespt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6516877940737253pt_BR
dc.date.accessioned2021-07-20T17:41:36Z-
dc.date.available2021-07-20T17:41:36Z-
dc.date.issued2021-06-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36804-
dc.description.abstractThe purpose of this article was to analyze the main aspects that influences sales manager's perception of performance. It sought to understand whether managerial performance could be influenced by regional and organizational cultures, corporate strategy and the exercise of power. The study analyzes the specific context of a business to business German multinational company, operating throughout the Brazilian territory. Regional managers were interviewed, some of them responsible for more than one territorial region. The main management roles and functions were also evaluated, as well as the characteristics and factors considered for a good performance evaluation of these professionals. It was possible to verify, through the interviews, that there is a direct influence of aspects from the regional and organizational cultures in the management mode and performance, as well as by the corporate strategy. Additionally, a point of improvement was identified in the form of assessing the performance of the company's managers.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo foi analisar os principais aspectos que influenciam na percepção de desempenho de gerentes de vendas. Buscou-se compreender se o desempenho gerencial pode ser influenciado pelas culturas regional e organizacional, estratégia corporativa e exercício de poder. O estudo analisa o contexto específico de uma empresa multinacional alemã com negócios do tipo B2B (business to business), e atuação em todo o território brasileiro. Foram entrevistados gerentes regionais, alguns responsáveis por mais de uma região territorial. Também foram avaliados quais são os principais papéis e funções gerenciais, assim como as características e fatores considerados para uma boa avaliação de desempenho destes profissionais. Foi possível verificar, por meio das entrevistas realizadas, que existe influência direta de aspectos das culturas regional e organizacional no modo de gestão e no desempenho gerencial, assim como pela estratégia corporativa. Adicionalmente, foi identificado um ponto de melhoria na forma de avaliação do desempenho dos gerentes da empresapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectDesempenho gerencialpt_BR
dc.subjectPapéis gerenciaispt_BR
dc.subjectCultura organizacionalpt_BR
dc.subjectCultura regional.pt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleInfluência da estratégia corporativa e das culturas regional e organizacional no modo de gestão e desempenho gerencialpt_BR
dc.title.alternativeInfluence of corporate strategy, regional and organizational cultures on management mode and performancept_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.description.embargo2022-06-02-
Appears in Collections:Especialização em Gestão de Negócios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Andre Bitaraes - Final.pdf803.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.