Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/36938
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Luiz Roberto Pinto Nazario | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-07-24T19:03:10Z | - |
dc.date.available | 2021-07-24T19:03:10Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 6 | pt_BR |
dc.citation.issue | 12 | pt_BR |
dc.citation.spage | 175 | pt_BR |
dc.citation.epage | 197 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 22382046 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/36938 | - |
dc.description.abstract | The production of the film in color in the ‘Third Reich’ has obtained through chemical processes developed by the technicians of the IG-Farben, the same industry that provided the Zyklon B gas for the death camps. The improvement of color in the German cinema and the extermination of the Jews in gas chambers ran in parallel, in continuous improvements within a totalitarian system, in which culture and barbarism became inseparable. The Alliance between art and crime could not fail to reflect on his own imaginary produced. Anti-Semitic since the biological underpinnings of their mode of production, the Nazi film has created revealing fantasies of destruction | pt_BR |
dc.description.resumo | O filme em cores no ‘Terceiro Reich’ foi obtido através de processos químicos desenvolvidos pelos técnicos da IG-Farben, a mesma indústria que fornecia o gás Zyklon B para os campos de extermí-nio. A melhoria da cor no cinema alemão e o extermínio dos judeus nas câmaras de gás corriam paralelamente, em aperfeiçoamentos contínuos, dentro de um sistema totalitário, no qual cultura e barbárie tornavam-se indissociáveis. A aliança entre a arte e o crime não podia deixar de refletir-se no próprio imaginário produzido. Antissemita desde as bases biológicas de seu modo de produção, o cinema nazista criou reveladoras fantasias de destruição. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Pós: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes da Escola de Belas Artes da UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Cinema | pt_BR |
dc.subject | Nazismo | pt_BR |
dc.subject | Holocausto | pt_BR |
dc.subject.other | Nazismo e cinema | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema e história | pt_BR |
dc.title | Fantasias coloridas de destruição | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufmg.br/index.php/revistapos/article/view/15746/pdf | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fantasias coloridas de destruição.pdf | 303.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.