Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36993
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRafael Conde de Resendept_BR
dc.date.accessioned2021-07-26T21:08:35Z-
dc.date.available2021-07-26T21:08:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue13pt_BR
dc.citation.spage275pt_BR
dc.citation.epage292pt_BR
dc.identifier.issn22382046pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/36993-
dc.description.abstractThe presence and the work of actors on a film scene are different from their presence and work as they are thought for theatrical purposes. Faced with the possibility of experimenting with common procedures between the two fields, the actor determines a very particular space, thinks of ways of interacting with the audience, and shapes the role-playing proposed by the specificities of the realization project in cinema or theater. The problematized truth through the presence of the actor distinguishes unlimited ways of understanding their work in these two fields. This article approaches this dialogue between cinema, theater, and literature, taking as object of analysis the realization of a film, simultaneously to a theatrical play, both inspired by the short-story A Joke, by Anton Chekhov.pt_BR
dc.description.resumoA presença e o trabalho do ator na cena do filme são diferentes da sua presença e trabalho pensados para a cena do teatro. Diante da possibilidade de experimentar procedimentos comuns entre um campo e outro, o ator determina um espaço bem particular, pensa uma forma de interação com o público e se molda ao jogo de cena proposto pela especificidade do projeto de realização no cinema e no teatro. A verdade problematizada na presença do ator distingue ilimitadas formas de entender seu trabalho nesses dois campos. O artigo aborda esse diálogo entre cinema, teatro e literatura, tomando como objeto de análise a realização de um filme, simultaneamente a uma peça teatral, ambos inspirados no conto Brincadeira de Anton Tchekhov.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPós: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes da Escola de Belas Artes da UFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAtorpt_BR
dc.subjectTeatropt_BR
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subject.otherAtorespt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatralpt_BR
dc.subject.otherPlateias de teatropt_BR
dc.subject.otherAtores e atrizes de cinemapt_BR
dc.subject.otherCinema e literaturapt_BR
dc.titleA verdade no olhar do ator que mentept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://eba.ufmg.br/revistapos3/index.php/pos/article/view/516/pdf_1pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9113-6901pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A verdade no olhar do ator que mente.pdf257.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.