Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37073
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Heloisa Marina da Silva | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-07-28T18:30:44Z | - |
dc.date.available | 2021-07-28T18:30:44Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.citation.volume | 6 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 57 | pt_BR |
dc.citation.epage | 80 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 22383999 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37073 | - |
dc.description.abstract | This article derives from my PhD research, in which I investigate the characteristics of theatrical production and management in a Latin American context of works, groups, ensembles and artists circum-scribed within what I defined as minor theater; a metaphor inspired by Deleuze’s and Guattari’s reflections on minor literature. Theatrical works where the artist (especially actors and actresses) also has manage-ment attributions were taken as practical reference, aiming to question both production and management processes as exclusively instrumen-tal, and observing their implications as a medium. This change of per-spective aims to reorganize the production process, suggesting that the relationship between creative and production processes defines the ideological practices of this type of “theater making”. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo deriva da minha pesquisa de doutorado na qual investigo características de produção e gestão teatral, num contexto latino-americano, de obras, grupos, núcleos e artistas circunscritos no âmbito do que defini como teatro menor, metáfora inspirada nas reflexões de Deleuze e Guattari a respeito da literatura menor. São tomados como referências práticas trabalhos teatrais em que o artista, em especial atores e atrizes, possui também atribuições administrativas, visando questionar as práticas de produção e gestão como processos exclusivamente instrumentais, atentando para suas implicações como meio. Essa mudança de ponto de vista tem como fim a reorganização do ato da produção, sugerindo que a relação existente entre processo criativo e de produção define as práticas ideológicas desse tipo de fazer teatral. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Aspas | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Teatro menor | pt_BR |
dc.subject | Atriz-produtora | pt_BR |
dc.subject | Produção teatral | pt_BR |
dc.subject.other | Teatro latino-americano | pt_BR |
dc.subject.other | Teatro - Produção e direção | pt_BR |
dc.title | Teatro menor: crises e potências na intersecção dos processos de gestão, produção e criação artística de um teatro latino-americano | pt_BR |
dc.title.alternative | Minor theater: crises and potentials at the intersection of management, production and artistic creation process of a latin american theater | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.revistas.usp.br/aspas/article/view/120575/130630 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3277-1593 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Teatro menor.pdf | 1.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.